Gespot op Marktplaats!

Beau-Velo

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Beau-Velo »

Durabo88 schreef: 30 jul 2025, 20.45 Bijzonder stuk gereedschap om wielen te bouwen:
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... 71ccc20b26
Leuk ding. Maar waar laat je dat weer! De verkoper Frieke is een wielen freak. Heb even zijn website bekeken.
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Zoals ook in de advertentie stond, misschien meer een museumstuk.
Sportief fietsend!
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

Steampunk!
Steampunk Radiatorfiets.jpg
Steampunk Radiatorfiets.jpg (56.72 KiB) 1431 keer bekeken
Aangeboden door iemand uit Cuijk met een bekende voornaam.
Daarmee is duidelijk door wie deze verwarmingsfiets zeer waarschijnlijk werd gebouwd; door zijn vader, wijlen Oude Fiets lid Toon, die ook de ploegfiets bouwde.
Als je hem vroeg of je daar ook echt mee kon ploegen, kreeg je als antwoord: 'Met een pront wijf ervoor wel!'
Hij bouwde ook vage 'machines', waarover de mensen vroegen: 'Wat is dat?' en hij dan antwoordde: 'Dat weet ik zelf ook niet!'
Zo was in Het Rijwiel te lezen ...
Ik stel me zo voor, dat als je aan hem had gevraagd of je het met deze fiets ook echt warm kan krijgen, hij zou hebben geantwoord:
'Als je hard genoeg fietst wel!'
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 31 jul 2025, 20.38, 3 keer totaal gewijzigd.
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Als je hard genoeg fietst wél!! :lol:
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

Veel modern spul wat volgens mij niet in de rubriek oldtimers thuishoort!
Aan de beterende hand van een buikgriep heb je alle tijd om eens uitgebreid op Marktplaats te kijken.
Maar wat me opvalt is dat deze rubriek enorm vervuild wordt door bouwmarkt omafietsen zelfs e-bikes mountainbike’s
Plaatste je 5 jaar geleden een oldtimer fietsbel in deze rubriek was deze binnen een uur verwijderd.
Ik hoorde gisteren dat de aarde gisteren 1,5 milieseconde sneller draaide dan normaal! En ja de wereld veranderd snel.
Maar zijn fietsen van 5 jaar oud nu al oldtimers? Ja dit had ook bij koffieklets gepast.
deraptor

Bericht door deraptor »

Beau-Velo schreef: 7 aug 2025, 13.56 Maar wat me opvalt is dat deze rubriek enorm vervuild wordt door bouwmarkt omafietsen zelfs e-bikes mountainbike’s
Klopt, er staat heel veel troep op. Meestal niet kwaadwillend; mensen die niks met oude fietsen hebben denken dat een fiets van 10 jaar oud een oldtimer is of kunnen een "batavus old dutch" daadwerkelijk niet van een echte oude Batavus onderscheiden, om maar wat te noemen. Alleen tot een paar jaar terug filterde marktplaats zelf dit soort dingen er uit, maar nu niet meer...
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Jeroen Zuiderwijk

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Beau-Velo schreef: 7 aug 2025, 13.56 Veel modern spul wat volgens mij niet in de rubriek oldtimers thuishoort!
Aan de beterende hand van een buikgriep heb je alle tijd om eens uitgebreid op Marktplaats te kijken.
Maar wat me opvalt is dat deze rubriek enorm vervuild wordt door bouwmarkt omafietsen zelfs e-bikes mountainbike’s
Plaatste je 5 jaar geleden een oldtimer fietsbel in deze rubriek was deze binnen een uur verwijderd.
Ik hoorde gisteren dat de aarde gisteren 1,5 milieseconde sneller draaide dan normaal! En ja de wereld veranderd snel.
Maar zijn fietsen van 5 jaar oud nu al oldtimers? Ja dit had ook bij koffieklets gepast.
Wat niet helpt is dat voor iedereen oldtimer weer wat anders betekent. Voor sommigen is een fiets van 10 jaar oud een oldtimer, of gewoon een tweedehands, of een omafiets, model carbon racefiets van 3 jaar geleden etc. En de subcategorie jaren '20 of eerder kan nu ook geinterpreteerd worden als jaren 2020 of eerder. Plus je hebt gewoon mensen die er niet over nadenken, maar gewoon MP automatisch de catagorie laten kiezen.
Peter_L

Bericht door Peter_L »

Tja, heeft vaak ook met de leeftijd van de verkoper te maken natuurlijk.
Voor iemand van 20 jaar, is een fiets van 30 jaar oud héél oud, voor een zestiger is dat nog een “nieuwe"... ;)
theodorus

Bericht door theodorus »

Ach ja en de vereniging heet ook al deze fietsen omvattende naam " De oude Fiets,,
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Gelukkig hebben we nog geen aparte rubriek voor rijdende radiators.
Sportief fietsend!
Plaats reactie