Koga Gents racer van ca. 1985
Koga Gents racer van ca. 1985
Koga Gents racer van ca. 1985. Op te halen in Heerenberg voor 75 euro. Stuur een persoonlijk bericht bij interesse.
- marco verbaant
Re: Koga Gents racer van ca. 1985
Vreemd...? De kleur in combinatie met remkabel achter door middel van klembandjes klopt niet met die tijd.... 

"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
-
Hadden ze niet drie kleine U-tjes die roesten en afbraken?marco verbaant schreef: ↑8 aug 2025, 11.39 Vreemd...? De kleur in combinatie met remkabel achter door middel van klembandjes klopt niet met die tijd....![]()
/Marten
Klopt. Koga-Miyata begon daar al in 1979 mee, en op alle modellen meen ik.m-gineering schreef: ↑8 aug 2025, 13.07Hadden ze niet drie kleine U-tjes die roesten en afbraken?marco verbaant schreef: ↑8 aug 2025, 11.39 Vreemd...? De kleur in combinatie met remkabel achter door middel van klembandjes klopt niet met die tijd....![]()
Het is in ieder geval geen Gent's Racer uit 1985, maar wat het wel is? Ik kan hem zo snel niet plaatsen. De transfers lijken me eigenlijk nieuwer dan het frame.
- marco verbaant
In mijn herinnering en beleving gaven die van Gazelle eerder de geest.

-
Ligt vaak minder aan de fiets dan aan de -accuzuur zwetende- fietsermarco verbaant schreef: ↑8 aug 2025, 21.09In mijn herinnering en beleving gaven die van Gazelle eerder de geest.![]()

/Marten
Waarom worden koga (Miyata) heren race fietsen altijd als Gents racers aangeboden?
En Fongers als Rijwielen? Terwijl het in veel gevallen om herenfietsen gaat.
En Fongers als Rijwielen? Terwijl het in veel gevallen om herenfietsen gaat.
Waarschijnlijk omdat Koga uit Heerenveen komt en Fongers uit Groningen...
Ik heb de fiets en omschrijving zo aangereikt gekregen van de weduwe van de eigenaar.
Groet, Jos
Ik heb de fiets en omschrijving zo aangereikt gekregen van de weduwe van de eigenaar.
Groet, Jos
- marco verbaant
Hier ontgaat mij alle logica. ??? Voor de goede orde, de Gents Racer is g'woon een typeaanduiding bij Koga, daar waar er ook een pro racer bestaat, en nog vele typen meer...
Ik heb nog eens goed naar de foto gekeken en het zou een Gents-Racer uit 1977 kunnen zijn, die is overgelakt en van nieuwe (latere) stickers is voorzien.
Die was dat jaar namelijk ook in parelmoer-geel verkrijgbaar:
Die was dat jaar namelijk ook in parelmoer-geel verkrijgbaar: