Fatbikes

Voor alle off-topic zaken.
non-fixie

Re: Fatbikes

Bericht door non-fixie »

Sommige berijders lijken me wel potentiële kandidaten te zijn voor een Darwin Award:

https://darwinawards.com/
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Ook laatst weer in het nieuws geweest over opvoeren en veel te jonge ventjes die erop rijden.
Sportief fietsend!
Wouterfietst

Bericht door Wouterfietst »

https://books.google.co.uk/books?id=INQ ... en&f=false

In 1908 deed men nog een gewichtig pleidooi voor brede velgen. Heden ten dagen is de discussie wel anders.
Den Haag
- 1950 Maxwell De Luxe M4
- 1968 Gazelle Race
- 1969 Magneet Sprint
- 1973 Windsor Dura Ace
- 1973 Concorde (nieuw gekocht door mijn vader)
Borcheld

Bericht door Borcheld »

Bandenplakker schreef: 6 jul 2023, 09.05 Ik denk dat het vooral mensen zijn die wegens de ingevoerde helmplicht voor snorfietsen zijn overgestapt op een fatbike.
Ik vind dat het niet eens meer een fiets mag heten (ook niet in het Engels).
Dit is de reden dat ik mijn elektrische fiets heb ontgrenst. (Was altijd van mij vader, maar die heeft nu nieuwe)

Heb 4 brommers, maar rij sinds die klote wet er nog amper op. (Vorig jaar ook al 3 boetes voor zonder helm gekregen)
wvdaan

Bericht door wvdaan »

Borcheld schreef: 14 aug 2025, 01.05 Heb 4 brommers, maar rij sinds die klote wet er nog amper op. (Vorig jaar ook al 3 boetes voor zonder helm gekregen)
Ik heb dat dus nooit begrepen. Bij een brommer hoort voor mij een helm, die wet heeft mij weinig gedaan. Heb ook nooit het helmloze tijdperk van de 60s meegemaakt, wie weet zit daar een verklaring. Ik stoor me eerder aan de wetgeving die scheef is opgezet. Dan doel ik op snor/bromfietsplaten voor 25/45 km/u die niet geld voor elektrische fietsen, fatbikes etc. En de milieuwetgeving die gemeentelijk geregeld is en met omkeuren van brommer naar motorfiets opeens niet meer geldt (nu nog wel genieten).
Plaats reactie