Gekocht op Marktplaats!

Voor alle off-topic zaken.
lebikesportief

Re: Gekocht op Marktplaats!

Bericht door lebikesportief »

Wat een mooie transformatie is dit geworden. Volgens mij zit je vast aan het onderhoud de komende jaren want mevrouw gaat deze niet laten gaan :D
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

non-fixie schreef: 9 sep 2025, 19.38 Vandaag de Gitane onderhanden genomen. Grand Bois-Bandjes en Campagnolo-zadelpen van de beurs gemonteerd, binnenblad vervangen door een 32-tands SR Apex Touring die ik ook nog bleek te hebben. Die vond ik in dit geval toch beter passend dan die drillium-versie van Stronglight.

Plastic zadeltje vervangen door een nieuwe Brooks B17s Imperial (ook van Marktplaats en vanmiddag ontvangen) en iets grotere kransjes op het Maillard-freewheel geplaatst.

De bekabeling werkt nog/weer goed genoeg voor een proefrit, maar moet wel worden vervangen. Ik wacht daarmee alleen nog even tot mevrouw non-fixie heeft bepaald wat voor stuur ze er op wil hebben. Ze wil eerst dit exemplaar eens proberen, want origineel :) :

IMG_20250909_184745312_HDR.jpg

IMG_20250909_184822345_HDR.jpg

IMG_20250909_184840222_HDR.jpg

Ik ben wel een fan van de mini-rekjes van T.A. Ze zijn niet alleen praktisch, maar kleden een fiets ook mooi af:

IMG_20250909_184902344_HDR.jpg
Schitterend fietsje geworden. Hele mooie kleur.
En die mini dragertjes staan erg leuk. Die komt ook op mijn volgende project.
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

Na de rit in Tilburg afgelopen zondag nog even doorgereden naar Dordrecht voor een Locomotief Tour de France voor gebruik in La France!
Een beetje een verommeld ding die ook nog eens her en der geschilderd is. Dus hier hoef jij k me niet voor te schamen om er mijn eigen draai aan te geven. Ik hoef ook dit najaar niet te vervelen.
Een betere foto heb ik niet en fiets ligt al uit elkaar.
Bijlagen
IMG_6251.jpeg
IMG_6251.jpeg (817.29 KiB) 146 keer bekeken
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Nog wel het stuur met vaste remhendels (zonder beugeltjes) uit 1955 of 56. Maar kort geweest.
Sportief fietsend!
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

Durabo88 schreef: 9 sep 2025, 22.02 Nog wel het stuur met vaste remhendels (zonder beugeltjes) uit 1955 of 56. Maar kort geweest.
Ja dat zal dan wel bij elkaar horen het frame is uit 1955. Dit frame heeft ook potlootpuntjes op de zadellug.
Ik heb er nog eentje in de derailleur uitvoering uit 1959 die dat niet heeft.
Dat zijn leuke remmen maar brengen ook weer dilemma’s met zich mee. Het idee was Mafac remmen en handels en zo’n mini dragertje als nonfixi te gebruiken. Het idee is een tour de verfrans’t te bouwen. Dus al het Weinmann spul eraf.
Maar vind een klein beetje originaliteit ook wel leuk. Moet ik er dan toch twee bouwen? Nieuwe topic denk ik?
DaVinci

Bericht door DaVinci »

Ik heb zelf een paar oude derailleurfietsen, en mijn vouw en ik willen wel eens wat retro-toertochten gaan rijden. Alleen een fiets vinden voor haar bleek niet zo eenvoudig.
Nu stond er begin mei een Vittorio Strada damesfiets op Marktplaats in een zeldzame maat van 61 cm. Signora DaVinci heeft lange benen, dus dit leek ons wel wat. Maar, wij wonen vlakbij Venlo en de fiets stond in de buurt van Alkmaar. :(
Na ruggespraak over de fiets met medeforummer @non fixie bleek dat hij die week er in de buurt moest zijn en hij wilde de fiets wel ophalen. :D
Met de verkoper een prijs afgesproken en een paar dagen later stond de Vittorio bij @non fixie.
Onze oudste dochter woont in Den Haag, als wij daar naar toe zouden gaan dan was het de bedoeling de Vittorio ook op te halen.
Door vakantie en agenda's die niet bij elkaar aansluiten waren nog steeds niet in Den Haag geweest.
Onlangs hier in de buurt een mooie Gitane opgehaald, het verhaal staat een paar items hierboven, en afgelopen zondag in Berlicum de fietsen geruild.
Het is een mid-jaren 70 fiets die er nog erg mooi uitziet.
Een paar dingen wil ik nog wel aanpassen. Onder andere het lelijke zwarte stuur + pen vervangen door een blank aluminium setje, spatbordjes erop en een bagagerekje. Ook de gouden Mafac Competitions zullen moeten wijken voor blanke exemplaren.
Vittorio Donna 1.jpeg
Vittorio Donna 1.jpeg (404.94 KiB) 121 keer bekeken
Vittorio Donna 3.jpeg
Vittorio Donna 3.jpeg (293.33 KiB) 121 keer bekeken
Vittorio Donna 5.jpeg
Vittorio Donna 5.jpeg (375.85 KiB) 121 keer bekeken
Vittorio Donna 2.jpeg
Vittorio Donna 2.jpeg (242.76 KiB) 121 keer bekeken
Laatst gewijzigd door DaVinci op 10 sep 2025, 08.37, 1 keer totaal gewijzigd.
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Hij is heel fraai. Die gouden Mafac's is weer goud op goud, iets teveel vh goede.
Sportief fietsend!
DaVinci

Bericht door DaVinci »

Ik weet niet of er veel verschil is tussen Mafac Competition en Mafac Racer remmen.
Een setje Racers heb ik nog liggen, het zijn niet de mooiste, maar die kom je op beurzen altijd wel tegen.
m-gineering

Bericht door m-gineering »

DaVinci schreef: 10 sep 2025, 11.46 Ik weet niet of er veel verschil is tussen Mafac Competition en Mafac Racer remmen.
Een setje Racers heb ik nog liggen, het zijn niet de mooiste, maar die kom je op beurzen altijd wel tegen.
Competition gebruikt een sjieker transvers kabeltje en heeft de wielgeleiders bij de blokjes. En ze zijn er in twee maten, Competition groot is ongeveer even groot als Racer klein
/Marten
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Beau-Velo schreef: 9 sep 2025, 21.48 Schitterend fietsje geworden. Hele mooie kleur.
En die mini dragertjes staan erg leuk. Die komt ook op mijn volgende project.
Dank je!

Tip: in Frankrijk kun je dit soort tasjes nog wel vinden, die zijn gemaakt voor die minirekjes. Groot genoeg voor je favoriete minitool, telefoon, sigaren, reservebandje, een banaan en je regenjasje.

mini-tasjes.jpg
mini-tasjes.jpg (255.62 KiB) 24 keer bekeken
Plaats reactie