Tandwiel achteras gazellen sport luxe. Los of niet
Tandwiel achteras gazellen sport luxe. Los of niet
Goededag, terwijl ik op orginele spatborden zit te wachten voor een gazelle sport van 1953, ben ik mijn gazelle sport de luxe van 1955 aan het schoonmaken. Nu heb ik de achteras los voor nieuw lagervet, en dacht ik ook maar gelijk het tandwiel te voorzien van olie. Nu mijn vraag, is het wijs om hem los te maken, en hoe kan ik dat doen zonder alles te beschadigen/slopen. Dat ik speciaal gereedschap nodig heb vermoed ik al. Is daar nog aan te komen of moet ik het zelf namaken. Kortom weer een heleboel vragen 

- Bijlagen
-
- 20250910_164234.jpg (366.96 KiB) 130 keer bekeken
-
Re: Tandwiel achteras gazellen sport luxe. Los of niet
Als het ding werkt zonder heel veel speling zou ik gewoon wat motorolie door de spleet naar binnen werken.Lentjes schreef: ↑10 sep 2025, 18.26 Goededag, terwijl ik op orginele spatborden zit te wachten voor een gazelle sport van 1953, ben ik mijn gazelle sport de luxe van 1955 aan het schoonmaken. Nu heb ik de achteras los voor nieuw lagervet, en dacht ik ook maar gelijk het tandwiel te voorzien van olie. Nu mijn vraag, is het wijs om hem los te maken, en hoe kan ik dat doen zonder alles te beschadigen/slopen. Dat ik speciaal gereedschap nodig heb vermoed ik al. Is daar nog aan te komen of moet ik het zelf namaken. Kortom weer een heleboel vragen![]()
Ben je ambitieus? : https://www.m-gineering.nl/fw-onderh.htm
/Marten
Re: Tandwiel achteras gazellen sport luxe. Los of niet
Dank je wel voor je reactie. Hij gaat toch los