kurk

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
marco verbaant

kurk

Bericht door marco verbaant »

Ik kom dit steeds vaker tegen bij oude echt klassieke racefietsen (zowel weg als baan). Wat is het nut van dit kurkje...? Ik kom niet verder dan een "parkeerhulpje" om parkeerschade aan het zadel te voorkomen...???? Wie het weet mag het zeggen......
Bijlagen
krukje aan zadel.jpg
krukje aan zadel.jpg (226.11 KiB) 1422 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
m-gineering

Re: kurk

Bericht door m-gineering »

marco verbaant schreef: 20 sep 2025, 22.51 Ik kom dit steeds vaker tegen bij oude echt klassieke racefietsen (zowel weg als baan). Wat is het nut van dit kurkje...? Ik kom niet verder dan een "parkeerhulpje" om parkeerschade aan het zadel te voorkomen...???? Wie het weet mag het zeggen......
Amerikaans dingetje:
https://www.flickr.com/photos/43612520@N05/6014960038
/Marten
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

Ik heb een sleutelbos met een kurk (geen kroonkurk) eraan van een favoriet bier.
Men heeft me wel eens gevraagd waar die voor dient.
Mijn antwoord: een drijver voor als ik te water raak. Weet je waar je moet zoeken!
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

Boven in de zadelpen van ten minste 7 van mijn fietsen zit een kurk. Niet alle trapaslugs hebben een gat naar de zitbuis trouwens.
Maar één fiets, die ik kocht, had stalen verspaankrullen in het vet tussen de trapaskogels ...
Dat een kurk aan je fietszadel ook een symbolische betekenis had :o wist ik nog niet!
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 21 sep 2025, 22.51, 1 keer totaal gewijzigd.
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Dat is een zogenaamde waardevermeerderingskurk. Als je die aan het zadel van je retro-hipsterfiets hangt stijgt de vraagprijs aanzienlijk. ;)
m-gineering

Bericht door m-gineering »

non-fixie schreef: 21 sep 2025, 20.50 Dat is een zogenaamde waardevermeerderingskurk. Als je die aan het zadel van je retro-hipsterfiets hangt stijgt de vraagprijs aanzienlijk. ;)
Echte waardevermeerdering heb je als je een kwartje op het stuur plakt: handig voor in de meter als je geparkeerd staat ;)
/Marten
Plaats reactie