Gratis in Amersfoort af te halen: een setje racewielen met goede 23 mm banden. De Shimano naven draaien super licht. De achternaaf is voorzien van een 6 speed Shimano
freewheel. Dit type heeft het rechter wiellager aan de buitenrand van het freewheel, zodat je er geen ander merk freewheel op kunt schroeven. De inbouwbreedte is 120 mm. Bij belangstelling gaarne een PB.
Groeten, Rutger
Racewielen
-
m-gineering
Re: Racewielen
Dat lijkt me dus geen freewheel naaf maar een cassettenaaf, en gezien zes-speed zal het wel een UG naaf zijn.remurk schreef: ↑28 sep 2025, 18.53 Gratis in Amersfoort af te halen: een setje racewielen met goede 23 mm banden. De Shimano naven draaien super licht. De achternaaf is voorzien van een 6 speed Shimano
freewheel. Dit type heeft het rechter wiellager aan de buitenrand van het freewheel, zodat je er geen ander merk freewheel op kunt schroeven. De inbouwbreedte is 120 mm. Bij belangstelling gaarne een PB.
Groeten, Rutger
/Marten
Whatever, maar het blijft gratis 
- marco verbaant
Ja... de eerste generatie 600EX. Vervelende was dat het cassette huis aan de naaf wat knullig was bevestigd. De lagers kreeg je wel spelingloos, maar niet de ruimte tussen body en naaf... Later heeft men dat bij Shimano ingezien en gewijzigd...m-gineering schreef: ↑28 sep 2025, 22.30 Dat lijkt me dus geen freewheel naaf maar een cassettenaaf, en gezien zes-speed zal het wel een UG naaf zijn.
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Dag Rutger,
Ik heb wel belangstelling.
Vriendelijke groet,
Jan Woldman
Ik heb wel belangstelling.
Vriendelijke groet,
Jan Woldman
Prima Jan, ik hou ze voor je vast. Binnenkort maken we wel een afspraak. Groeten, Rutger
-
m-gineering
Zodra de naven de vergrote diameter/uitstulping achter de rechter flens hebben is dat opgelostmarco verbaant schreef: ↑28 sep 2025, 22.42Ja... de eerste generatie 600EX. Vervelende was dat het cassette huis aan de naaf wat knullig was bevestigd. De lagers kreeg je wel spelingloos, maar niet de ruimte tussen body en naaf... Later heeft men dat bij Shimano ingezien en gewijzigd...m-gineering schreef: ↑28 sep 2025, 22.30 Dat lijkt me dus geen freewheel naaf maar een cassettenaaf, en gezien zes-speed zal het wel een UG naaf zijn.
/Marten
-
m-gineering