Goedemiddag,
Voor mijn collectie zoek ik een Sturmey Archer FM in 36 gaats en een Torpedo Universal 3 vrijloop.
Te ruil heb ik eventueel een Sturmey Archer type K naaf in nikkel (36 gaats) en gemarkeerd KK met serienummer en de Torpedo Universal met trommelrem.
Tevens een nikkelen BSA naaf, moet worden nagekeken en nog eea aan naven.
Bij voorbaat dank.
Y.

Versnellingsnaven
Versnellingsnaven
Sportief fietsend!

Re: Versnellingsnaven
Misschien wel kan ik altijd beter op foto zien

antieke transportfietsen
ÛT GRUNNN

ÛT GRUNNN
De Torpedo Universal Dreigang
De FM lijkt erg op de AW, maar dat staat gewoon in de naafhuls ingeslagen.
Sportief fietsend!

Hallo, allereerst dank voor het lidmaatschap!Durabo88 schreef: ↑2 okt 2025, 15.54 Goedemiddag,
Voor mijn collectie zoek ik een Sturmey Archer FM in 36 gaats en een Torpedo Universal 3 vrijloop.
Te ruil heb ik eventueel een Sturmey Archer type K naaf in nikkel (36 gaats) en gemarkeerd KK met serienummer en de Torpedo Universal met trommelrem.
Tevens een nikkelen BSA naaf, moet worden nagekeken en nog eea aan naven.
Bij voorbaat dank.
Y.
Ik kwam jouw bericht tegen over de SA naaf type K. Ik ben al heel lang op zoek naar zo'n naaf, dit ivm een defect aan de mijne. Het type is een KB4.
Op de hoofdas zit een vast tandwiel en daarvan is 1 tandje weg. Ik weet dit al zo'n 35 jaar, maar zo nu en dan ga ik er weer eens naar op zoek. De fiets (Gazelle herenfiets uit 1934) staat voor de sier in de woonkamer. Het zou leuk zijn om er weer eens een rondje op te kunnen fietsen.
Is jouw naaf wellicht te koop?
Groet,
Marcel
- Bijlagen
 - 

- Sturmey Archer KB4.jpg (69.76 KiB) 44 keer bekeken