Attento den haag
Attento den haag
Wie kent de zaak attento in Den haag
- Bijlagen
-
- 20251014_221519.jpg (123.57 KiB) 5685 keer bekeken
antieke transportfietsen
ÛT GRUNNN
ÛT GRUNNN
- marco verbaant
Re: Attento den haag
Decennia's lang in de hofstad gewoond, maar diet (fietsen!)merk ken ik niet. De enige Intento die ik ken uit Den Haag is een begrafenisonderneming...

"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Fietsen is best gevaarlijk, dus de ene branche ondersteunde de andere zeker....marco verbaant schreef: ↑14 okt 2025, 22.46Decennia's lang in de hofstad gewoond, maar diet (fietsen!)merk ken ik niet. De enige Intento die ik ken uit Den Haag is een begrafenisonderneming...![]()

Sportief fietsend!
Het gaat waarschijnlijk om deze fabrikant:
Kantoor en showroom in de Copernicuslaan, fabriek in de Spijkermakerstraat. Geen verband met de rijwielbranche.Re: Attento den haag
Oke bijzonder
Zat in een doos vol transvers
Vandaar de link naar fietsen
Zat in een doos vol transvers
Vandaar de link naar fietsen
antieke transportfietsen
ÛT GRUNNN
ÛT GRUNNN
Ik kan me voorstellen dat een zaak in fietsen en huishoudelijke apparaten zowel transfers als zo'n merkschildje in z'n la had.
Attento maakte "signaalapparaten", zoals klokken die op ingestelde tijden een signaal afgeven.
Wie op school gezeten heeft herkent de plaatsen van de signaalpennetjes in deze klok
:
Er staat er momenteel zelfs een op Marktplaats: Vintage oude porseleinen klok
Wie op school gezeten heeft herkent de plaatsen van de signaalpennetjes in deze klok

Er staat er momenteel zelfs een op Marktplaats: Vintage oude porseleinen klok
maar heeft dus in feite niets met fietsen te maken, begrijp ik?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Niet in directe zin, maar je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat iedere fietsfabriek een dergelijk apparaat in gebruik had (of wellicht nog steeds heeft) om het begin en einde van de werkdag aan te geven, alsmede de pauzes.
Ik logeerde vorige week nog tegenover een scheepswerf waar iedere dag stipt om 8:00 en om 17:00 een toeter klonk. Die hadden vast ook een Attento.

Ik had de sigaren kosten niet goed bekeken maar dit papier zat op zoon kistje geplakt
Er hoefte alleen niks betaald te worden er is niks op ingevuld
Er hoefte alleen niks betaald te worden er is niks op ingevuld
- Bijlagen
-
- 20251017_115552.jpg (307.41 KiB) 2273 keer bekeken
antieke transportfietsen
ÛT GRUNNN
ÛT GRUNNN