Humor en tragiek uit de tour
Humor en tragiek uit de tour
Beste allen,
ik heb hier een boekje uit de jaren 50 waarin wijlen Jan Cornand, een bekende Belgische sportjournalist een twintigtal, op dat moment al bejaarde, renners interviewt over hun belevenissen in de Tour (vooral jaren 20). Ik heb ze per interview gescand als pdf-bestand.
Interesse om ze in de databank te zetten, en, zo ja, hoe?
ik heb hier een boekje uit de jaren 50 waarin wijlen Jan Cornand, een bekende Belgische sportjournalist een twintigtal, op dat moment al bejaarde, renners interviewt over hun belevenissen in de Tour (vooral jaren 20). Ik heb ze per interview gescand als pdf-bestand.
Interesse om ze in de databank te zetten, en, zo ja, hoe?
- Bijlagen
-
- xtra-Cornand - Tourtragiek.JPG (279.49 KiB) 8360 keer bekeken
Re: Humor en tragiek uit de tour
Leuk! Ik kijk er nu al naar uit.
Ik zie zo snel geen uploadmogelijkheid, maar er komt vast zo iemand van het bestuur langs die weet hoe dat moet.
Ik zie zo snel geen uploadmogelijkheid, maar er komt vast zo iemand van het bestuur langs die weet hoe dat moet.
Hoi Enfield,
Dat uploaden doet Joop van Bavel.
Je kunt de scans naar mij sturen, ik denk via wetransfer?
Mailadres forum@oudefiets.nl
Voor we het plaatsen zullen we eerst de copyrights moeten checken.
Mail je mij de scans? Dan praten we daarna verder.
Alvast bedankt,
Maarten
Dat uploaden doet Joop van Bavel.
Je kunt de scans naar mij sturen, ik denk via wetransfer?
Mailadres forum@oudefiets.nl
Voor we het plaatsen zullen we eerst de copyrights moeten checken.
Mail je mij de scans? Dan praten we daarna verder.
Alvast bedankt,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Dag Maarten,
ik was bovenstaand volkomen uit het oog verloren.
Ik heb de bestanden "humor en tragiek in de tour" vandaag gemaild.
beste groet,
Ludo
ik was bovenstaand volkomen uit het oog verloren.
Ik heb de bestanden "humor en tragiek in de tour" vandaag gemaild.
beste groet,
Ludo
Ik heb nog een boekje liggen van amateurwielrenner Martin Ros (Agathon, 1987). Het beschrijft de tragedies en de roem van negen renners van internationale faam: Coppi, Koblet, Anquetil, Robic, Kübler, Bartali, Bobet, Merckx en Kelly. Tour, Giro, Paris-Roubaix, Waalse Pijl....
Het is wel 225 pagina's scannen. Is zoiets het werk en het copyright eventueel waard?
Het is wel 225 pagina's scannen. Is zoiets het werk en het copyright eventueel waard?
- Bijlagen
-
- Heldenlevens.jpg (302.53 KiB) 1701 keer bekeken
DCR gaat nooit verloren....
- fietshobbyist
Mmm tja ...
Copyright is er eigenlijk voor om iemand te beschermen tegen lieden, die zijn of haar werk willen kopiëren met de intentie om dat te gaan verkopen. Anders gezegd: copyright is er tegen het snel geld verdienen aan de langdurige, noeste arbeid van iemand anders.
Ik ben naarstig op zoek naar de auteursrechtenregeling. Ik verneem alvast dat 70 jaar na publicatie een belangrijk moment is.
Er is natuurlijk geen vraag over de rechtmatigheid van copyright, het is de vraag of er zoveel interesse is voor een bepaald boek (Heldenlevens) dat het gedoe met auteursrecht de moeite waard is. Anders koopt een incidentele liefhebber natuurlijk gewoon het boek, antiquarisch in dit geval 
DCR gaat nooit verloren....
Om heel precies te zijn tot 70 jaar ná het sterven van de auteur. Komt er kort op neer dat de generatie erna nog heel lang kan teren op het succes vd gestorvenen. Misschien niet meer van deze tijd.
Sportief fietsend!
Of als E-book: Heldenlevenswimjansen schreef: ↑12 nov 2025, 10.32 Er is natuurlijk geen vraag over de rechtmatigheid van copyright, het is de vraag of er zoveel interesse is voor een bepaald boek (Heldenlevens) dat het gedoe met auteursrecht de moeite waard is. Anders koopt een incidentele liefhebber natuurlijk gewoon het boek, antiquarisch in dit geval![]()
Dat leest wel wat lekkerder dan door jpeg'jes bladeren.
---