De Pyrénèa Sport schijnt afkomstig te zijn van de José Alvarez Groupe uit Auch (Dep.32) uit het zuid-westen van Frankrijk tussen Toulouse en Pau. BC Beaubrun staat er ook nog ergens op. Ik kende het merk (nog) niet, maar ziet er erg Frans uit. Philipe stuur, CLB remmen, Huret derailleur, Frans crankset. Zo'n Gitane (op tuben) en heb ik al eens eerder onder handen genomen. De Motobecane is een echt oud authentiek ding met nog vleugelmoeren. Zin in....
Nieuwe wintervoorraad
- marco verbaant
Nieuwe wintervoorraad
Vanmiddag afgehaald bij mijn vaste leverancier, Roog Bikes in Dongen. Om de koude wintermiddagen op zolder zinvol door te brengen. Als vaker Frans spul (blijft leuk) en één verdwaalde Raleigh Sirocco uit 1981 (Worksop). En een Pyrenea Sport Als bonus een leuk spakenkastje...
De Pyrénèa Sport schijnt afkomstig te zijn van de José Alvarez Groupe uit Auch (Dep.32) uit het zuid-westen van Frankrijk tussen Toulouse en Pau. BC Beaubrun staat er ook nog ergens op. Ik kende het merk (nog) niet, maar ziet er erg Frans uit. Philipe stuur, CLB remmen, Huret derailleur, Frans crankset. Zo'n Gitane (op tuben) en heb ik al eens eerder onder handen genomen. De Motobecane is een echt oud authentiek ding met nog vleugelmoeren. Zin in....
- Bijlagen
-
- wintervoorraad.jpeg (282.32 KiB) 1816 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2025-11-12 at 17.24.34.jpeg (184.35 KiB) 1816 keer bekeken
Laatst gewijzigd door marco verbaant op 12 nov 2025, 17.50, 1 keer totaal gewijzigd.
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
-
Yancomotief92
Re: Nieuwe wintervoorraad
Mooi! Met een goedkeurende blik-over-schouder van de chef kwaliteitscontrole...
Ik ga zondag weer eens naar Geel.
Misschien kom ik daar wat moois voor deze winter tegen.
Misschien kom ik daar wat moois voor deze winter tegen.
Ja Marco, ik heb jouw fietsjes gezien vanmorgen toen ik mijn Biachi kwam halen en Rogier jouw aankopen uit de container reed. Hij heeft altijd leuke fietsjes tegen nette prijzen, daarom kon ik het ook niet weerstaan toen ik een blauw/gele Gazelle Champion Mondial voor een vriendenprijsje mocht meenemen.
- Bijlagen
-
- IMG_9396.jpeg (488.42 KiB) 1748 keer bekeken
-
- 0d55ac3b-d1b4-4798-a746-506748b38ba8.jpeg (883.26 KiB) 1748 keer bekeken
- marco verbaant
Ja, die Gazelle CM kwam bij Rogier op dezelfde tijd binnen als zijn oranje Locomotief. De rechter remgreep van de Bianchi schijnt ergens klem te zijn gekomen, zo lijkt het. Desalniettemin blijft dat celeste van Bianchi altijd zegevieren, een tijdloos kleurtje, al daterend van Fausto Coppi.... 
Ja ik zei al tegen Rogier dat ik toen ook de advertentie van die Locomotief en Gazelle CM had gezien maar dat op dat moment weer bezig was met Bianchi. Toen ik echter de Gazelle weer bij hem zag, viel ik voor de kleuren en kon ik het aanbod niet weerstaan. Hetzelfde geldt voor die Bianchi’s, die kleur heeft mij altijd aangetrokken, dus ik ging weer blij uit Dongen weg, met mijn buit achterin de auto. Het was in meerdere opzichten een zonnige dag.marco verbaant schreef: ↑12 nov 2025, 20.42 Ja, die Gazelle CM kwam bij Rogier op dezelfde tijd binnen als zijn oranje Locomotief. De rechter remgreep van de Bianchi schijnt ergens klem te zijn gekomen, zo lijkt het. Desalniettemin blijft dat celeste van Bianchi altijd zegevieren, een tijdloos kleurtje, al daterend van Fausto Coppi....![]()
- marco verbaant
Ja... vreemd eigenlijkTonTon schreef: ↑12 nov 2025, 21.35 Ja ik zei al tegen Rogier dat ik toen ook de advertentie van die Locomotief en Gazelle CM had gezien maar dat op dat moment weer bezig was met Bianchi. Toen ik echter de Gazelle weer bij hem zag, viel ik voor de kleuren en kon ik het aanbod niet weerstaan. Hetzelfde geldt voor die Bianchi’s, die kleur heeft mij altijd aangetrokken, dus ik ging weer blij uit Dongen weg, met mijn buit achterin de auto. Het was in meerdere opzichten een zonnige dag.
Gelukkig heb ik nog wat te doen deze winter, daarover later meer.
Sportief fietsend!
Wat een aardig kastje!
Ook leuk voor spaghetti.
Ook leuk voor spaghetti.