Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Cees_Ruurlo

Even voorstellen

Bericht door Cees_Ruurlo »

Ik ben Cees, 57 en woon sinds ruim een jaar in Ruurlo. Sinds 2013 heb ik samen met m'n vriendin verschillende Tweed Rides meegefietst en (mede-)georganiseerd. In 2023 kreeg ik de kans om op een voor mij toen nog onbekende fiets te fietsen: een Pedersen. En toen wist ik het... naast de oude fiets van m'n vader (Gazelle Grand Tourist die een beetje 'gemod' is om 'm wat ouder te laten lijken) is er sinds twee maanden een Pedersen van Jesper Sølling uit eind 70-er jaren bijgekomen. En ik heb nog nooit zoveel gefietst als de afgelopen weken - wat een rijgenot.

Naast kleine afneembare LED-verlichting voor 'door de weeks' heb ik voor Tweed Rides een oude carbid lamp omgebouwd tot LED-koplamp die doet wat 'ie moet doen. Leuke fiets om af en toe aan te rommelen, maar ben geen die-hard fietsfanaat. Twee straten verderop in het dorp is nóg een Pedersen-fietser actief. Binnenkort maar eens een praatje gaan maken.Afbeelding
mellez

Re: Even voorstellen

Bericht door mellez »

Mooi! Een Pedersen staat nog altijd op mijn verlanglijstje. Ik ben toevallig net het boekje The Ingenious Mr. Pedersen van David Evans aan het lezen, erg vermakelijk.
m-gineering

Bericht door m-gineering »

Cees_Ruurlo schreef: 9 dec 2025, 08.59is er sinds twee maanden een Pedersen van Jesper Sølling uit eind 70-er jaren bijgekomen. En ik heb nog nooit zoveel gefietst als de afgelopen weken - wat een rijgenot.
Productie van de Copenhagen Pedersen begint pas in '82

(als ik er 10 km op fiets heb ik er de volgende dag nog last van: deze uitvoering van de hangmat is niks voor mij ;)
/Marten
Cees_Ruurlo

Bericht door Cees_Ruurlo »

Ik heb obv het framenummer en details contact gehad met Jesper zelf (DM via Facebook); hij kan niet garanderen dat het een vroeg model is, maar achtte de kans wel zeer groot. Het was in de beginjaren een beetje pionieren en hij had -zoals hij zelf vertelde- nogal wat creatieve hulpjes die wellicht wat ongestructureerd met de inslagnummers waren omgegaan. Hoe dan ook; ik ben er erg blij mee!
m-gineering

Bericht door m-gineering »

Cees_Ruurlo schreef: 9 dec 2025, 10.15
Ik heb obv het framenummer en details contact gehad met Jesper zelf (DM via Facebook); hij kan niet garanderen dat het een vroeg model is, maar achtte de kans wel zeer groot. Het was in de beginjaren een beetje pionieren en hij had -zoals hij zelf vertelde- nogal wat creatieve hulpjes die wellicht wat ongestructureerd met de inslagnummers waren omgegaan. Hoe dan ook; ik ben er erg blij mee!
Tenzij je hem uit Denemarken gehaald hebt, acht ik de kans groot dat hij of via Kalle Kalkhof uit Bremen kwam, of nog later via een tussenpersoon ergens in Drenthe. Praat je eerder 90-er jaren.
/Marten
tdebruin

Bericht door tdebruin »

Evenwel een leuke fietsje, Cees, en welkom op het forum!

Ik zou zelf de Gazelle spatborden liever in een Gazelle zetten, maar dit soort dingen is uiteindelijk een persoonlijke keuze. Wel leuk dat je met die fiets ook echt kilometers maakt.
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Welkom, Cees!

Ik ben ook wel benieuwd naar je geretromodde Grand Tourist. :) Er zijn hier overigens meer forumleden die, al dan niet stiekem, een Grand Tourist hebben.
Plaats reactie