Gespot op Marktplaats!

Peter_L

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Peter_L »

Lijkt me gewoon vervormd door het perspectief en de lens van het foto/telefoon-toestel...

Peter
maartenB

Bericht door maartenB »

Zou wel een heel extreme vervorming zijn. Normaal lopen zadelbuis en balhoofdbuis toch min of meer in dezelfde hoek. Maar goed, je moet ernaast staan om het echt te weten.
Bijlagen
hier mijn Gazelle van 1938
hier mijn Gazelle van 1938
P9100633.JPG (239.45 KiB) 3499 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gerard48

Bericht door Gerard48 »

In de jaren 1910-1920 waren er in Nederland en België fietsen-MAKERS, die hadden een hoop lassokken, stalen
buizen, acetyleenbrander met koperdraad om die frames te solderen naar maat van de klant. De klant ging zitten op een verstelbare mal die op zijn gewicht en lengte werd ingesteld, en navenant die instelling kon de klant een fiets krijgen met de juiste maat voor zijn persoon. Vr.Gr. Gerard.
Wat is de beste uitvinding van de 20e eeuw? De fiets.
fietser

Bericht door fietser »

Gazelle.jpg
Gazelle.jpg (94.82 KiB) 2531 keer bekeken
Dit is de fiets in kwestie zo'n tien jaar geleden. Toen nog met een niet kloppende voorvork. Qua geometrie is er niets aan de hand.

Dat van de maatfietsen met mal en al zoals hierboven beschreven ken ik eigenlijk alleen van race- en reisfietsen en dat is dan (veel) later. Maar goed, ander onderwerp en ik weet ook niet alles.
Plaats reactie