Documentaire over oude fietsen

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
HJvMontfort

Documentaire over oude fietsen

Bericht door HJvMontfort »

Dag lieve mensen,

Moest vanwege financiën en mijn steeds slechtere gezondheid even een beste stap terug nemen maar ben er weer.
Na een ingreep voor een dubbele hernia en heel veel gedoe rondom mijn auto-immuum ziekte kan ik er weer tegen aan.

Wilde het volgende graag met u allen bespreken.
Graag zou ik in documentaire vorm videos maken van de collecties van leden.
De spullen hiervoor heb ik opzich al moet ik nog wat kleine spulletjes voor de audio regelen.
Ik zie nog wel eens stukjes in de krant of laatst een leuke expositie hier in de buurt (was de opening vergeten maar ben geweest).

De komende decendia gaan er mensen overlijden en komen er op enig moment verzamelingen die hun verhaal kwijt gaan raken.
Wat mij leuk lijkt is om bij mensen op bezoek te gaan en in gesprek te gaan over hun verzameling, alles op video vast te leggen zo goed als ik kan en dit in een mooie video te verwerken.

Dit ga ik onder eigen beheer doen maar het lijkt mij goed om het allemaal gratis online te zetten.

Zo blijven uw verhalen en verzamelingen leven ook al bent u er niet meer.

Hoor graag wat andere leden er van denken (heb mij zojuist weer aangemeld excuses voor de afwezigheid)
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
wimjansen

Re: Documentaire over oude fietsen

Bericht door wimjansen »

Wat een geweldig goed idee! Gezien het feit dat iedere verzameling/verzamelaar een geschiedenis heeft, en aan haast iedere fiets een verhaal zit, wordt dat wel een monsterklus. Maar ik verwacht dat er veel interesse voor zal zijn.
DCR gaat nooit verloren....
HJvMontfort

Bericht door HJvMontfort »

wimjansen schreef: 23 dec 2025, 22.17 Wat een geweldig goed idee! Gezien het feit dat iedere verzameling/verzamelaar een geschiedenis heeft, en aan haast iedere fiets een verhaal zit, wordt dat wel een monsterklus. Maar ik verwacht dat er veel interesse voor zal zijn.
Als mijn voorgevoel klopt wordt de hobby na het wegvallen van de generatie voor mij anders.
En dit moment vastleggen kan daarom erg kostbaar zijn.
Het zal een klus worden inderdaad maar ik heb ook een heel huis gebouwd de afgelopen jaren ;)
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Harrie,

Bespreek je idee ook even met het bestuur. Misschien is het iets om jouw video's op de site te embedden,

Succes met je plan! Leuk!
Sportief fietsend!
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Een interessant initiatief waar ik zeer nieuwsgierig naar ben.
Veel succes!
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Plaats reactie