Ik wil enkele delen van een fiets (Raleigh 1912) die oorspronkelijk vernikkeld waren en in de jaren 50 in de fabriek weer verchroomd zijn, weer terug in de authentieke uitstraling.
de koppeling van Maarten werkt helaas niet meer.
"Ontchromen:
ik heb daar weleens een handleiding voor geplaatst.
viewtopic.php?f=38&t=852&hilit=elektrolyse".
En in het clubblad van 2005/3 schrijft Bert Pol over omkleuren en niet over ontchromen.
Alvorens het erger te maken dan het is eerst maar eens een paar vragen.
1. Wat doet elektrolyse: ontchromen of verkleuren?
In de fabriek zijn de nikkelen delen alvorens te verchromen eerst geslepen, dat is her en der te zien op de plaatsen waar merktekens gestempeld zijn.
Stel ze hebben toen geslepen tot op het blanke metaal. Wat krijg ik dan voor resultaat!
2.Is toen eerst nog een vernikkeld en daarna verchroomd?
Piet Vos
ontchromen of omkleuren
Re: ontchromen of omkleuren
Hoi Piet,
Volgens mij bestaat omkleuren niet.
Met elektrolyse ontchromen werkt goed, ik heb er eens een complete hoge bi mee gedaan, die ze van boven tot onder hadden verchroomd.
Hier de juiste link.
Succes,
Maarten
viewtopic.php?t=852&hilit=elektrolyse
Volgens mij bestaat omkleuren niet.
Met elektrolyse ontchromen werkt goed, ik heb er eens een complete hoge bi mee gedaan, die ze van boven tot onder hadden verchroomd.
Hier de juiste link.
Succes,
Maarten
viewtopic.php?t=852&hilit=elektrolyse
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: ontchromen of omkleuren
Heel even tussendoor.......Beste Piet, ik heb je prive bericht gelezen maar kan niet terug antwoorden, maar het is
een mooi aanbod. Kunnen we verder gaan op -- zaankerk ap hetnet.nl--? Vr. gr. Gerard.
een mooi aanbod. Kunnen we verder gaan op -- zaankerk ap hetnet.nl--? Vr. gr. Gerard.
Wat is de beste uitvinding van de 20e eeuw? De fiets.