Nieuwste aanwinsten.
Re: Nieuwste aanwinsten.
Dit is nog niet alles maar weer een partij transvers gekocht
- Bijlagen
-
- 20251014_225259.jpg (338.52 KiB) 9463 keer bekeken
antieke transportfietsen
ÛT GRUNNN
ÛT GRUNNN
Een mooi setje Kyokuto, ofwel KKT, Top-Run pedalen, zo te zien en voelen amper mee gefietst.
Niet gisteren op de beurs in Dessel maar bij de kringloop voor twee en een halve euro, daarvoor kon ik ze niet laten liggen.
Niet gisteren op de beurs in Dessel maar bij de kringloop voor twee en een halve euro, daarvoor kon ik ze niet laten liggen.
Ik heb deze alweer een tijdje. Een Sturmey Archer dynamonaaf uit 1958. Werd me verkocht als NOS, maar het ziet er niet nieuw uit. Ik hoop deze in een wiel te bouwen en te gebruiken uit nieuwsgierigheid naar de werking.
nieuw moet je nooit aan nemen mensen weten niet wat nos betekend en word vaak misbruikt helaas
antieke transportfietsen
ÛT GRUNNN
ÛT GRUNNN
-
m-gineering
je ziet in ieder geval aan de spaakgaten dat de dynamo uit een wiel komt. Maar als je de spoel uit de magneet trekt doet hij het niet meer, lees de handleiding voor het sleutelen. In goede doen kun je er (AFAIK) een led lamp aan hangen
/Marten
De SA Dynohubs leveren minder dan 2W, de moderne naafdynamos zijn meestal 3W.
Destijds waren er speciale (gloei)lampjes voor de Dynohubs.
Als je een led koplamp hebt liggen zou ik die gewoon proberen, of je schroeft een E10 led lampje in een oude koplamp.
Sheldon Brown heeft er ook een heel stuk over geschreven. https://www.sheldonbrown.com/dynohubs.html
Destijds waren er speciale (gloei)lampjes voor de Dynohubs.
Als je een led koplamp hebt liggen zou ik die gewoon proberen, of je schroeft een E10 led lampje in een oude koplamp.
Sheldon Brown heeft er ook een heel stuk over geschreven. https://www.sheldonbrown.com/dynohubs.html