Fiets-eten en -drinken
Fiets-eten en -drinken
Bij het fietsen verbrand je calorieën en die moet je dan weer aanvullen. Bij voorkeur vóórdat je de gevreesde hongerklop krijgt.
Dat is door de jaren heen niet veranderd, maar de wijze waarop je die calorieën tot je neemt wel. Tijd om daar eens bij stil te staan.
Wat zijn jouw favoriete calorieën tijdens het fietsen?
Een van mijn favorieten is een gerecht dat nota-bene is ontwikkeld naar aanleiding van een fietswedstrijd in 1910 door Louis Durand: de Paris-Brest. Daar kun je wel weer even op verder.
Dat is door de jaren heen niet veranderd, maar de wijze waarop je die calorieën tot je neemt wel. Tijd om daar eens bij stil te staan.
Wat zijn jouw favoriete calorieën tijdens het fietsen?
Een van mijn favorieten is een gerecht dat nota-bene is ontwikkeld naar aanleiding van een fietswedstrijd in 1910 door Louis Durand: de Paris-Brest. Daar kun je wel weer even op verder.
Re: Fiets-eten en -drinken
Ik neem graag de tijd voor een tussenstop bij een bakker of pub (zolang je die hier in Engeland nog kunt vinden...) voor een fatsoenlijke lunch, maar na een kilometer of 200 komt er moment dat mijn menu zich beperkt to Mars en Coca-Cola.
Ik combineer een fietstochtje graag met een biertje. Maar doe dit vooral omdat ik het lekker vindt. Een soort van beloning na een rondje Luik in dit geval. De terugweg was vlak overigens.
- Bijlagen
-
- IMG_6295.jpeg (513.35 KiB) 2780 keer bekeken
Mevrouw non-fixie en ik zijn bovengemiddeld gefixeerd op eten en drinken (vermoed ik). Onze fietstochten beginnen dan ook vaker wel dan niet met de vraag "waar zullen we eens gaan lunchen?"
Frietjes met stoofvlees in het pittoreske Westbroek:
Frietjes met stoofvlees in het pittoreske Westbroek:
Ik neem graag heel ouderwets een lunchbox met broodjes kaas en een thermoskan met thee mee en zoek een bankje op. Ik zie altijd de foto's die oma nam van haar fietstochten voor me.
Dat kan ook heel lekker zijn. Tijdens de corona-pandemie waren wij daar uiteraard ook op aangewezen. Met weinig moeite kun je ook dan wel weer wat smakelijks maken. Broodjes gerookte kip met mayonaise, hardgekookt eitje, krentebol en "thee".
Bier en fietsen lijken niet zo’n goede combinatie. Maar beide hobby’s die ik al sinds mijn 16e combineer.
Alleen vroeger had ik minder fietsen…..
Ben onlangs begonnen om de oude kroegen in Eindhoven een beetje in kaart brengen. (Red de bruine kroeg) fietstochtjes voor locals maakt niet uit wat voor fiets.
Gezien die oude kroegen uitsterven moet flink gefietst worden.
Alleen vroeger had ik minder fietsen…..
Ben onlangs begonnen om de oude kroegen in Eindhoven een beetje in kaart brengen. (Red de bruine kroeg) fietstochtjes voor locals maakt niet uit wat voor fiets.
Gezien die oude kroegen uitsterven moet flink gefietst worden.
non-fixie schreef: ↑26 feb 2026, 23.09Dat kan ook heel lekker zijn. Tijdens de corona-pandemie waren wij daar uiteraard ook op aangewezen. Met weinig moeite kun je ook dan wel weer wat smakelijks maken. Broodjes gerookte kip met mayonaise, hardgekookt eitje, krentebol en "thee".![]()
Vélo vintage glaasjes die niet stuk gaan op de fiets!
Covid-lunch.jpg
- marco verbaant
Jaja... thee, maar dan de echte en kouwe deden we vroeger in onze bidon. In het tijdperk dat er nog geen dorstlessers bestonden. Ging prima. Het looizuur "vrat" wel het plastic van je bidon aan.
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
- fietshobbyist
In het voertuig: huzarensalade, in een voormalig roggebrood bakje met een kort lepeltje bij onder het deksel - en yoghurt in een beker met schroefdop. Voorts een paar bammetjes en een banaan mee op het rijwiel.
En mocht er onderweg toevallig een bakker voorbij komen, dan soms een paar krentebollen