Dit weekend waren bij mij twee mensen uit Noord-Engenland op bezoek om kennis te nemen van in eerste instantie twee van de fietsen van mijn Jan houter; vader van mijn baas. (hiervan heb ik eerder wat foto's geplaatst)
De twee Engelssen; Tony en Elsie Huntington reden op een prachtige Rover damesfiets (geloof uit 1905) en een Hoge bi van (rond 1886 als ik me niet vergis)
Ze kwamen als liefhebbers van Rover fietsen waar wij er twee van schenen te hebben. Na enig geklets en gepuzel bleek dat maar een van de twee fietsen werkelijk een Rover was en deze heeft de nodige onderzoeken ondergaan tot bleek dat veel van de onderdelen vervangen waren.

Ik werd min of meer gedwongen de (volgens hen lage) hoge bi te proberen en na wat moeite zat ik er dan toch mooi op

Na wat verder onderzoek aan de andere fiets die niks te maken had met Rover heb ik een stuk gefietst voor ik met mijn neus op de grond eindigde.
Na genoten te hebben van een apperatief ben ik toch maar weer in bed gaan liggen om bij te komen maar moet zeggen dat ik zelden zo'n leuke dag genoten heb. Ik ben ernstig onder de indruk van het vakwerk wat Tony voor elkaar gekregen heeft en had nooit gedacht dat er zoveel mogelijk was bij het opknappen van oude fietsen.