het rijwiel

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Martin H.
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22.01

het rijwiel

Bericht door Martin H. »

Hallo Allen,

vandaag viel het Rijwiel door de brievenbus en heb weer echt genoten van de verschillende artikelen. Het artikel van Jos over de vroege Fongers was interessant om te lezen. Ook het artikel over de Berko verlichting . Prachtig die vroege dynamo's heeft iemand er nog eentje over? Verder het artikel van Theo over de Burgers fiets terwijl ik het aan het lezen was kreeg ik een soort van Deja Vu gevoel. Vergis ik mij of was dit artikel al eerder gebruikt in een paar nummers voor deze uitgave?
Verder chapeau voor de mensen die met veel liefde een mooi clubblad in elkaar zetten.

Groeten, Martin H.
Maarten Waarlé
Berichten: 2412
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: het rijwiel

Bericht door Maarten Waarlé »

Ha Martin,

Ik heb het blad ook in de bus gekregen.
Weer een leuke inderdaad.
Ik was ook benieuwd naar het woord van onze nieuwe voorzitter
Maarten Bokslag ; Fris en tegelijk vertrouwd en voor iedereen geschreven. heel goed. Dat wordt /is /blijft een goeie club.
Ik ben benieuwd naar het hoge bi treffen komende eind zomer.
Daar ligt m`n fiets-hart het meest! Die hele oude machines.

Groeten,
Maarten
TheodK
Berichten: 419
Lid geworden op: 21 jun 2012, 19.48

Re: het rijwiel

Bericht door TheodK »

Bedankt voor de complimenten. Zonder bijdragen van clubleden die een artikel schrijven zou het natuurlijk niet lukken!
Martin, ik heb in het forum ook wel eens iets geschreven over deze burgers fiets, vandaar dat het je bekend voor kwam.
Ik hoop trouwens dat meer mensen eens een bijdrage willen schrijven voor deze rubriek " rijwiel met een verhaal" die zijn er vast veel meer.

Ik verheug me ook op het hoge bi evenement. hans en ik vorderen nu al met mijn hoge bi. Gisteren begonnen met het inspaken van het voorwiel.

Groet theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: het rijwiel

Bericht door Michiel Röben »

Hallo Allen,
Ik heb ook weer het blad gekregen en het in een ruk uitgelezen.
Wat betreft d hoge bi rit Theo Overvliet, mocht je er over denken om rondom Utrecht te gaan rijden kunnen we wel een keer de rit voorrijden? Rhijnauwen ligt tegen Utrecht en een prachtig gebied om te rijden en eventueel een stop bij het pannenkoekenhuis is echt een aanrader. Prachtige fietsomgeving en goede fietspaden. Laat het maar horen. Rhijnauwen ligt richting Bunnik. In de 70er jaren is het bos bezet geweest vanwege de aanleg van de A27. De bezetters hadden zich vast geketend aan de bomen met kettingen en zaten op grote hoogte in woudreuzen in boomhutten. De (linkse) landelijke politici zijn toen allemaal langs geweest om het strijdtoneel te bezichtigen.

groeten,
Michiel ;)
Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 693
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07
Locatie: Weesp

Re: het rijwiel

Bericht door wimjansen »

Ja, weer een prachtig "Rijwiel" met interessante artikelen. Het verhaal over de Burgers lezende heb ik me met enige gêne gerealiseerd dat ik nog een trouwe Simplex novum tweewieler uit 1961 in de box heb staan, waarvan veel onderdelen achteloos zijn vervangen, verroest of gewoon kapot. Gekregen toen ik naar het Lyceum ging en sindsdien meer afgeragd dan gekoesterd, buiten gestald, tweemaal gejat en weer teruggevonden maar (dus) nog steeds in mijn bezit. Als restauratieproject schier onbegonnen werk maar misschien ga ik er dan toch maar aan beginnen...
DCR gaat nooit verloren....
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 264
Lid geworden op: 8 apr 2012, 20.54
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: het rijwiel

Bericht door Sandra »

Ik sluit mij bij de anderen aan: het blad ziet er weer prachtig uit. Complimenten voor iedereen die eraan heeft bijgedragen.

En voor de mensen die het blad niet in de brievenbus krijgen: je mist wel wat! Het tijdschrift is al een heel goede reden om lid te worden van de vereniging ;).

Het artikel over Berko staat inmiddels ook op de site: http://oudefiets.nl/index.php?option=co ... ategorised

In het voorwoord van Maarten las ik dat Rutger aan de slag gaat met technische cursussen. Dat vind ik nou leuk nieuws. Count me in! Ik heb nog wel wat te leren op technisch vlak :oops:

Groet, Sandra
Plaats reactie