Hoi allemaal,
bedankt voor de reacties!
Scherp ook wat betreft stuur en mooi eigenlijk, zo'n rechte. En helemaal eens, ik ga idd ook naar een spekband voor het voorwiel kijken. Werden ze destijds met een dergelijke kleur uitgerust?
Er is inderdaad in de loop van de tijd e.e.a. vervangen, ik zal even wat foto's uploaden.
Mijn opa kennende is de fiets goed onderhouden geweest (hij was smid). De dynamo is ws relatief nieuw, van Union, en de koplamp is van Anlun. Op de trappers staat een U (gok union

op het stuur staat Peerless Standard. Het merk van de achternaaf kan ik niet goed lezen, kan me voorstellen dat deze niet origineel is (?).
Denken jullie trouwens dat de (rode) lijnen op het frame origineel zijn, of van latere datum?
Ik twijfel nog wel of ik het framenr goed lees. Eigenlijk zijn de eerste drie cijfers me niet helemaal duidelijk (heb nog wat extra foto's geupload, benieuwd wat jullie ervan maken):
1e: ik denk een 6, maar zou ook een 3 of een 5 kunnen zijn.
2e: ik dacht een 8, maar eigenlijk zie ik alleen het "bovenste rondje"; iemand een idee hoe de nul eruitziet bij Gazelle? is dat een klein rondje (als het bovenste stuk van een 8), of een grote ovaal, even groot als de andere cijfers?
3e: ik denk een 4, maar kan evt ook een 1 zijn.
Ow: en nog een vraag: de achternaaf heeft een gaatje, waar ik gok dat een smeernippel oid op moet; klopt dat en zijn deze gewoon los te verkrijgen?
groet, Arnout