Deze hier:

En profil:

Op deze foto's is de fiets schoon, maar ontbreken tijdelijk een handvatje en de jasbeschermers, en komt het voorwiel uit een andere No. 1.
(Wie het gemist heeft vindt in het voorstel-topic nog foto's van de complete fiets, nog onder dikke lagen stof en vuil want rechtstreeks van de veiling waar ik 'm kocht.)
Hij stond weliswaar plat, maar nadat ik de banden had opgepompt* kon ik er gewoon op naar huis fietsen! (Nu staat hij echter wel weer plat. Komt goed!)
*) Eén nadeel heeft het 71 cm frame boven de 61 cm versie die ik reeds bezit: mijn fijne, klassieke Zéfal hp pompje kan niet in zo'n reusachtig frame geklemd worden...
Verder is er maar een ding waar ik even wat aan laat doen: de rem werkt niet meer jofel en daar ga ik zelf niet aan klooien.
Nu staat de IJzeren Dominee daarom bij een heel fijn adresje in Rotterdam, waar een toegewijde en vakbekwame jonge vrouw, een meisje eigenlijk, het fietsherstellers-ambacht weer in ere heeft hersteld.
(Ze repareert liever dan dat ze vervangt en begrijpt zowel de lol van 'origineel' en hergebruik als van nieuw-hippe verschijnselen als zelf samengestelde koeriersfietsen en fixies, retro bikes en pub racers.)

(Ze maakt trouwens ook heel mooie slats, spatlatjes van gestoomd en gebogen eikenhout.)
De komende tijd zal ik in deze draad de voortgang –of eventuele stilstand– met het opknappen van mijn Hoge Heer uit de doeken doen.
Verder zal men mij in de daartoe geëigende rubrieken nog wel zien of horen.
Vooralsnog heb ik al aardig wat opgestoken!
Tof dat dit forum bestaat, en ik hoop dat ik alles juist en volgens de bedoelde structuur zal doen, qua posten.
Ik kijk uit naar het vervolg. Tot dan allemaal!