Presto Jan Legrand?

Plaats reactie
velophile

Presto Jan Legrand?

Bericht door velophile »

Voor fetisjisten,

Er staat een racefietsje op MP van de Amsterdamse firma Presto begin jaren zeventig. http://link.marktplaats.nl/691835572 Het fietsje is niet goede staat en de onderdelen zijn ook niet van super-kwaliteit, maar het mannetje in de staande achtervork is vierkant uitgevoerd. Ik heb niet de indruk dat de verkoper weet, dat dit een handelskenmerk is van fietsen van Jan Legrand. Ik ben benieuwd wat dit fietsje opbrengt; doorgaans hebben verzamelaars hiervoor aardige bedragen over. In deze vereniging komen die vast niet voor :lol: ?

Groeten, Wiel
remurk

Re: Presto Jan Legrand?

Bericht door remurk »

Op deze site vind je veel info over klassieke Nederlandse racefietsen; Presto staat er ook in.
Veel plezier, Rutger

http://www.klassiekeracefiets.info/merkenlijs/
JocoFoto

Bericht door JocoFoto »

Het loopt al heel aardig op! (150 euro)
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Bricoleur

Bericht door Bricoleur »

Bedoelde je die Legrand Presto in Utrecht Wiel? Die is inmiddels niet meer te koop :D

Groet,
Bart
velophile

Bericht door velophile »

Dag Bart, nee dit was een 52cm oranjekleurig fietsje in Dordrecht.
Achterderailleur was vervangen door een Suntour, de tubewieltjes door Miche met draadbandjes, en het crankstel door Gipiemme. Het lakwerk was duidelijk matig. Na de 150 euro zijn er via MP geen hogere biedingen gedaan, maar misschien wel via de mail; dat zie je niet. Inmiddels is ook deze fiets verkocht, maar ik weet niet of de verkoper in de gaten had, wat er bijzonder was aan dat frame.

Groeten, Wiel
Bricoleur

Bericht door Bricoleur »

Toeval dus dat er nog eentje op MP stond. Een grijs blauwe (Michelin amateurploeg kleuren) uit begin jaren '70. Was een Fixie van gemaakt maar dat gaat binnenkort even veranderd worden, waarschijnlijk krijgt hij oude Dura Ace remmen en Nuovo Record derailleurs en commandeurs. Was trouwens goedkoper dan die 150 die voor die andere werd geboden :)
Plaats reactie