Gruno oma fiets

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
roland

Re: Gruno oma fiets

Bericht door roland »

Hoi Regina ,
dat zou idd wel eens kunnen: gruno adek
arjank

Bericht door arjank »

met een framenummerlijstje zijn we er zo uit, maar naaf is ook een prima bindmiddel...
ik schat de fiets (op uiterlijke kenmerken) op midden jaren vijftig. jasbeschermers en kettingkast kunnen best origineel zijn. heeft de kast een rits (2 rijen ogen met een pen-draad) of een vlechtdraad? in dat laatste geval kan ie zo maar origineel zijn, dan wel een nos uit die periode.
lampbeugel voor is origineel, de lamp zelf niet, zoals je zelf constateerde. zadel lijkt jonger (eind zestig/zeventig).
voorwiel ziet er uit als aluminium. dat past wel bij mijn op-de-duim datering. lichtmetaal was (ook) bij toerfietsen in zwang tussen eind veertig en eind vijftig. daarna kwam rvs in de mode.

groet, arjan
roland

Bericht door roland »

De kettingkast heeft 2rijen ogen met pen/draad er doorheen ,plus de striping is zilverkleurig en die van de fiets goud kleurig.

De zadel is van het merk anello.

Voor en achterwiel zijn beide aluminium .
roland

Bericht door roland »

Het roest verwijderen valt niet mee , maar ik heb een stukje afbeelding gevonden.

Iemand bekend met dit logo?
Afbeelding

Om nog even terug te komen op het merk van het slot Afbeelding
JocoFoto

Bericht door JocoFoto »

Ik meen het merk Styria te herkennen. Iets van info over dit merk en hoe te dateren staat hier:

http://www.rijwiel.net/artdaten.htm
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
roland

Bericht door roland »

Idd nu zie ik het ook. Er staat ook austria in de tekst.
Nu zie ik dat cirkeltje waar de datum in moet staan ook . Alleen de datum is (nog)niet te ontcijferen.
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Dit iets?

viewtopic.php?f=47&t=536

Het woon- werkverkeer van mijn vriendin doet zij op een Germaan uit 1952 waar ook een Styria in gemonteerd is.
De fiets is waarschijnlijk uit dezelfde periode maar de kettingkast is er bij haar iets minder aan toe :?
http://oudefiets.nl/forum/viewtopic.php?f=40&t=183#p344

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
roland

Bericht door roland »

Eerste link kan/mag ik niet lezen.

Nette fiets die germaan , ook leuk met die originele details .
Moet ook maar eens op zoek gaan, naar een andere koplamp,pedalen en banden
Eerst maar eens het juiste jaartal erbij.
roland

Bericht door roland »

Na veel wd-40 en schrobben, is het nog heel niet duidelijk te lezen . Onscherp als ware.
Ik meen 53 te lezen, wat goed mogelijk kan zijn. Eigenlijk hoop ik dat framenr. meer duidelijkheid verschaft.
maartenB

Bericht door maartenB »

Ik kom even terug op die nokjes.
Ik heb namelijk de spatlap van GA die daarop hoort, inclusief een omschrijving van het patent (die ik heb opgevraagd via een vriend van me) .
Mocht het je interesseren, dan zal ik het hier posten. De spatlap kun je evt. nog kopen, op MP stond eens een man die er 2 had .....
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie