Ik heb de remblokken vernieuwd, trommel is schoon en vetvrij, maar het remt nog steeds slecht.
De stang kan ik niet verder aanspannen anders loopt het aan.
Hoe los je dit op?
trommelrem remt slecht gazelle sport 1954
-
Re: trommelrem remt slecht gazelle sport 1954
Maarten gaat het om het voor of achterwiel, of allebei?
M.v.g. Jan.
M.v.g. Jan.
-
Maarten, als je de achterrem ontkoppelt, en met de voorrem begint, krijg je
dan wel normale remcapaciteit op het voorwiel ?
Jan.
dan wel normale remcapaciteit op het voorwiel ?
Jan.
Het is overigens een bekend euvel dat trommelremvoeringen hun remkracht na decennia verliezen. Ik weet niet precies waar het aan ligt (inwerking van warmte bijvoorbeeld), maar ik heb de oplossing nog niet gehoord, anders dan nieuwe voeringen laten plakken.
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Ik kan soms wanhopig worden van die trommelremmen. Heb er wel eens fabrieksnieuwe voeringen ingezet en het probleem bleef.
Laatste keer heb ik er gewoon een compleet andere trommel in gespaakt, die wel remde.
Vreemde dingen.
Laatste keer heb ik er gewoon een compleet andere trommel in gespaakt, die wel remde.
Vreemde dingen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Kan het zo zijn dat de asbest remblokken de trommel te ver hebben opgesleten? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen, maar toch.
Ik zou in ieder geval even de trommel opruwen met schuurpapier of een vijl.
Remtrommel altijd goed reinigen met remmenreiniger (goedkope spuitbussen van de Aktion).
Groeten, Y.
Ik zou in ieder geval even de trommel opruwen met schuurpapier of een vijl.
Remtrommel altijd goed reinigen met remmenreiniger (goedkope spuitbussen van de Aktion).
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Ik heb ooit een oude Fongers gehad met trommelremmen die echt goed werkten maar dat is zo'n beetje de enige fiets met trommelremmen die goede remmen had.
Ik ben er ook wel eens mee bezig geweest maar heb nooit begrepen waarom de ene het wel en de andere het niet goed doet.
Ik wist wel dat ik er vanaf moet blijven als ze het goed doen omdat ik bang ben dat ik het goede remmen verpest.
Met terugtrapremmen van Torpedo is het overigens niet anders. Die remmen om onverklaarbare redenen ook beter of slechter en daar is ook geen reden voor te verzinnen.
Mysterieuze zaken waar misschien eens een onderzoekje naar gestart moet worden?
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik ben er ook wel eens mee bezig geweest maar heb nooit begrepen waarom de ene het wel en de andere het niet goed doet.
Ik wist wel dat ik er vanaf moet blijven als ze het goed doen omdat ik bang ben dat ik het goede remmen verpest.
Met terugtrapremmen van Torpedo is het overigens niet anders. Die remmen om onverklaarbare redenen ook beter of slechter en daar is ook geen reden voor te verzinnen.
Mysterieuze zaken waar misschien eens een onderzoekje naar gestart moet worden?
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
- Bijlagen
-
- _CHW5201 kopie.JPG (254.73 KiB) 8142 keer bekeken
-
- _CHW5200 kopie.JPG (475.08 KiB) 8142 keer bekeken
-
- _CHW5198 kopie.JPG (459.92 KiB) 8142 keer bekeken
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.