Voor mij een zéér technisch vraagje , hoe test men een dynohub van Sturmey Archer 6 volt.
Deze zit nu op de fiets , de dyno lux dau - dry accumulator unit van 6 volt werkt wel met drie batterijen , maar de dynohub geeft geen stroom ....hoe zou dit komen? voor mij een vraag ,hoe begin ik daar aan ?
Grtjs tsoezeroeleke
De dynohub op de Raleigh fiets werkt niet ! ....denk ik.
-
-
Re: De dynohub op de Raleigh fiets werkt niet ! ....denk ik.
het voor en achterlicht branden niet als ik draai aan de dynohub.Grtjs tsoezeroeleke
Check of er stroom wordt gegenereerd middels het aansluiten van een spanningsmeter op de twee aansluitpunten. Een eenvoudige spanningsmeter koop je bij een bouwmarkt voor ca € 15.-. Dynohubs geven vaak problemen omdat de daarin gebruikte magneten niet al te best zijn en hun sterkte ("flux") verliezen naarmate ze ouder zijn. Groet & succes, Rutger
-
De magneet van een dyno-hub kan er niet tegen als je de stator er uit trekt, dan moet je hem opnieuw magnetiseren. (maar waar?)
Als de spoel een paar ohm meet (en dus in orde is) , je het juiste prutslampje gebruikt en er toch geen licht uit komt zal de magneet het wel gehad hebben.
Hadland.net zal wel een manual hebben
Als de spoel een paar ohm meet (en dus in orde is) , je het juiste prutslampje gebruikt en er toch geen licht uit komt zal de magneet het wel gehad hebben.
Hadland.net zal wel een manual hebben
/Marten