Voorvork gezocht (FONGERS uit 1942-1945)
Ik rij al zes jaar op een Fongers uit bouwjaar 1942-45. (framenummer F).
Vorig jaar reed een dronkenlap tegen mijn fiets waardoor de voorvork scheef kwam te staan. Ik heb sindsdien gewoon stug doorgefietst, omdat de eerste twee fietshandelaren waar ik kwam me doodleuk aanraadden om de fiets weg te gooien. No way. Dan maar moeilijk fietsen.
Een derde fietshandelaar verwees me vorige week naar deze site.
Ik ben geen kenner maar een simpele leek die verknocht is aan zijn Fongersfiets en hoop iemand te vinden met een geschikte voorvork. Het gaat om een:
1’’ voorvork
28 ½
Balhoofd = 26 cm
Vork moet ongeveer 28 cm zijn
Wie o wie heeft er een voorvork?
Tips waar zoiets te vinden is zijn ook van harte welkom
Mvg Rogier uit Amsterdam
Voorvork gezocht (FONGERS uit 1942-1945)
-
Re: Voorvork gezocht (FONGERS uit 1942-1945)
Beste Rogier,
Mogelijk is er, behalve een nieuwe voorvork, nóg een oplossing. Als het onderdeel niet al te erg beschadigd is ken ik in Weesp een smid die (zoals ik uit eigen ervaring weet) vaardig is met dit soort problemen. Amsterdam is niet zó ver weg en je kan het hem eventueel voorleggen. Laat maar even weten als je interesse hebt.
Groet, Wim
Mogelijk is er, behalve een nieuwe voorvork, nóg een oplossing. Als het onderdeel niet al te erg beschadigd is ken ik in Weesp een smid die (zoals ik uit eigen ervaring weet) vaardig is met dit soort problemen. Amsterdam is niet zó ver weg en je kan het hem eventueel voorleggen. Laat maar even weten als je interesse hebt.
Groet, Wim
DCR gaat nooit verloren....
-
Je kan natuurlijk op MP zoeken of naar de beurs in Berlicum komen op 13 oktober. Moet lukken
Gr, Peter
Gr, Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Beste Peter,
Welk model Fongers heb je?
Misschien heb ik er één voor je liggen in de goede maat en als hij te lang is dan kun je 'm op maat laten maken bij de fietsenmaker.
Staat de vork naar voren-achteren of opzij? In het geval van opzij, dan is dit vaak eenvoudig weer recht te buigen. Ik heb ze wel koud gebogen op de gebogen zijde van een aambeeld.
Groeten, Y.
Welk model Fongers heb je?
Misschien heb ik er één voor je liggen in de goede maat en als hij te lang is dan kun je 'm op maat laten maken bij de fietsenmaker.
Staat de vork naar voren-achteren of opzij? In het geval van opzij, dan is dit vaak eenvoudig weer recht te buigen. Ik heb ze wel koud gebogen op de gebogen zijde van een aambeeld.
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
-
Beste Wim,
Klinkt als een interessante optie, de smid in Weesp. De voorvork lijkt naar opzij gebogen, en is dus wellicht terug te buigen. Ik kan er heen fietsen of even de trein pakken.
Heb je het telefoonnummer of anders informatie van de smid?
groet,
Rogier
Klinkt als een interessante optie, de smid in Weesp. De voorvork lijkt naar opzij gebogen, en is dus wellicht terug te buigen. Ik kan er heen fietsen of even de trein pakken.
Heb je het telefoonnummer of anders informatie van de smid?
groet,
Rogier
hoi Rogier,
Hij heet Henk Schenkel, telefoon 0294 410303. Z'n bedrijf, de Laswinkel, zit op industrieterrein Noord, langs het Amsterdam-Rijnkanaal. Succes, doe 'm mijn groeten!
Wim
Hij heet Henk Schenkel, telefoon 0294 410303. Z'n bedrijf, de Laswinkel, zit op industrieterrein Noord, langs het Amsterdam-Rijnkanaal. Succes, doe 'm mijn groeten!
Wim
DCR gaat nooit verloren....
-
Ha Wim ,
Dank! Ik ga erachteraan.
groet, Rogier
Dank! Ik ga erachteraan.
groet, Rogier
Hoe is het afgelopen met je voorvork?
Sportief fietsend!