Thompson trapas oma-gazelle

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Fotomaan

Re: Thompson trapas oma-gazelle

Bericht door Fotomaan »

Hoi Martin,

Vastlassen bedoel ik niet en dat zou ik ook niet doen maar wel materiaal toevoegen en dat weer in de juiste vorm vijlen.
Niets doorslijpen of vastlassen dus :?
Daar krijg je alleen maar meer problemen van :cry:

16,5mm en 17,5mm voor trapassen zijn voor mij onbekende maten.
Het wil wel eens zo zijn dat trapassen 'een beetje vervormen' en als je er dan een schuifmaat op zet dan kan je wel eens wat anders meten dan wat er in de eerste instantie uit de fabriek is gekomen.
Maar voor hetzelfde geld heb je gelijk hoor. Als ze bij Gazelle met al die afwijkende maten met die cups en kogels komen waarom dat niet met de diameter van de trapassen :)

Maandag ben ik weer bij mijn speelgoed en dan zal ik kijken of ik die as kan vinden waar ik van denk dat jij hem kan gebruiken 8-)

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
tinus17

Bericht door tinus17 »

Nah, dan ben ik nog maar eens gaan meten en idd.

In t midden van de as is de dikte 17,5mm.
Maar gemeten aan t einde, waar de crank erop komt is de dikte maar 15,5mm. Ik ga er maar vanuit dat dat dan 16mm is geweest!?

Die schuifmaat is natuurlijk wel al minstens 35 jaar oud, maar dacht dat hij het toch wel nog goed deed...

Heb je ook die "bus" gezien wat in de bb zit? Met omgeslagen flenzen.. Die zal ik eerst eruit moeten halen om de cups eruit te kunnen tikken. Ik ga niet met een beitel of zo wrikken..dus die laat ik voorlopig ook maar zitten..
tinus17

Bericht door tinus17 »

Ennnnnnnn?

Passend asje erbij zitten...?

Ik mis even de hoopvolle smiley..! :D
tinus17

Bericht door tinus17 »

Vandaag nog langs Tilburg gereden...
Hondje gekocht..

maar vrouwtje kan steeds niet fietsen.. :o