hobby erbij

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
vwstef

hobby erbij

Bericht door vwstef »

P1070129.JPG
P1070129.JPG (47.4 KiB) 2292 keer bekeken
Beste oudefiets forum leden.

Sinds kort heb ik er een hobby bij. Op mijn werk vond iemand in een oud gebouw een simplex fiets. Niemand die wist van wie hij was en hij leek er al wat jaartjes te staan. Ik werk op een oude kazerne en die dateert uit 1947 en uit de gebouwen komen nog wel eens oude spullen vandaan. Deze fiets werd ook gevonden toen ze het gebouw aan het slopen waren. Iemand was mij helaas voor maar wou de fiets wel ruilen voor één die in betere staat was. Leeftijd maakte niet uit want hij wou gewoon een fiets om op te fietsen.

Ik had hem opgehaald en hij stond in mijn schuurtje toen een vriend van mij hem zag. Toevallig had hij die week een simplex fiets uit de ijzer bak gehaald bij de gemeente reiniging omdat hij het zonde vond dat iemand die weg gooide. Hij was er verder niks mee van plan en mocht hem hebben.

Het plan is om er één rijdend te maken en de andere wou ik eigenlijk voor onderdelen gebruiken. Maar ik wil eerst graag wat meer weten over de fietsen voor dat ik dat doe.

Gr stef
maartenB

Re: hobby erbij

Bericht door maartenB »

Nou leuk, zet eens wat detailfotos op het forum en de framenummers erbij, wellicht kan iemand er wat zinnigs over zeggen!
Veel plezier met je nieuwe hobby!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
vwstef

Re: hobby erbij

Bericht door vwstef »

Heb wat detail foto's op het "welk bouwjaar" gedeelte gezet.
Plaats reactie