Hallo uit Velp
-
Hallo uit Velp
Al heel wat jaartjes ben ik soort van slapend lid van de Oude Fiets. Wel de boekjes elke keer lezen en leuk met oude fietsen bezig. De laatste jaren wat minder tot ik recentelijk moest opruimen en het opknappen ook weer opgepikt heb. Velp ligt dicht bij Dieren en de kans is hier groot menig Gazelle aan te treffen. Dit is het merk dat ook de overhand heeft binnen mijn collectie. Dus niet alleen Gazelle ook nog wat concurrenten van dit merk en niet minder leuk.
Meest recente vondst is een Nestor fiets, zo geven het balhoofdplaatje en de andere plaatjes op de fiets aan. Ik vermoed Engels, maar heb tot op heden nergens iets kunnen vinden. De fiets is inmiddels geel met zwarte bies . . . nee grapje, hij gaat uit elkaar, ontroesten en met zo veel mogelijk originele onderdelen in de vaseline en rijden maar.
Weet iemand iets over Nestor, laat het weten!
Vriendelijke groeten,
Jan Withaar
- Bijlagen
-
- 8.jpg (90.13 KiB) 3203 keer bekeken
-
- 6.jpg (126.38 KiB) 3203 keer bekeken
-
- 5.jpg (112.1 KiB) 3203 keer bekeken
-
- 4.jpg (74.22 KiB) 3203 keer bekeken
-
- 2.jpg (89.53 KiB) 3203 keer bekeken
-
- 3.jpg (111.15 KiB) 3205 keer bekeken
Re: Hallo uit Velp
Nestor is zo goed als zeker een fantasiemerk. Deze fiets oogt als een merkfiets, dus iets bekends. Plaats eens een scherpe foto van het framenummer, en liefst ook nog een duidelijkere van het merkplaatje (recht van voren), ik ben dol op goed bewaarde afbeeldingen van oude merktransfers
Overigens worden foto's buiten bij daglicht altijd veel duidelijker.
Hoe zit het trouwens met de terugtrapremnaaf, staat daar nog een bouwjaar op? Of is die toch niet origineel (bandremfietsen hadden meestal alleen een vrijloopnaaf achter)?
Groeten,
fietser

Hoe zit het trouwens met de terugtrapremnaaf, staat daar nog een bouwjaar op? Of is die toch niet origineel (bandremfietsen hadden meestal alleen een vrijloopnaaf achter)?
Groeten,
fietser
- HJvMontfort
Lijkt wat op een oude Gruno die ik had.
Pracht exemplaar!
Wil hem graag zien wanneer hij verder gevorderd is!
Pracht exemplaar!
Wil hem graag zien wanneer hij verder gevorderd is!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Ja maar hij heeft geen Gruno spatborden - die hadden dat camelback profiel, bekend van Fongers.
Ik moet denken aan Empo, zal wel juist door die bolle schermen en die groene biezen komen. Maar zegt niks dus. Fietser heeft gelijk: het framenummer moet uitkomst brengen.
Ik moet denken aan Empo, zal wel juist door die bolle schermen en die groene biezen komen. Maar zegt niks dus. Fietser heeft gelijk: het framenummer moet uitkomst brengen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Soms lopen projecten door elkaar, zo ook nu. Tijdens het opruimen ook deze echte EMPO weer van stal gehaald. Staat zelfs op Lepper velgen. Frame num. 248208. Deze had letterlijk ooit op het boerenerf gelegen, de mest zit nog aan de trappers. Waarschijnlijk heeft deze EMPO jaren stil gestaan. Zelf stond deze bij mij zeker twee jaar verstoft stil. Van de week banden oppompen en rijden! Ziet er voor de niet liefhebber niet uit! Maar rijden, heerlijk! Kan iemand aan de hand van het frame nummer zien hoe oud deze fiets is?
- Bijlagen
-
- DSC_1287.JPG (129.54 KiB) 3128 keer bekeken
-
- DSC_1290.JPG (122.72 KiB) 3128 keer bekeken
-
- DSC_1289.JPG (111.1 KiB) 3128 keer bekeken
-
- DSC_1294.JPG (119.23 KiB) 3128 keer bekeken