Voorstelrondje

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
rocknroller

Voorstelrondje

Bericht door rocknroller »

Hallo allen,

bij deze zal ik me even voorstellen, alvorens jullie te bestoken met allerlei vragen en verzoekjes :)

Ik ben Dennis, 29, woonachtig in Den Haag en al een aantal jaar liefhebber van alles wat klassiek is en wielen heeft. Ik kom oorspronkelijk uit de Achterhoek, waar ik twee oude bromfietsen en twee oude fietsen had (een Duitse Wanderer en een onbekende Belg), maar deze hebben na verloop van tijd plaats moeten maken. Nu ben ik vooral (wie niet) liefhebber van vooroorlogse Nederlandse rijwielen. Ik heb een door de fabriek gerestaureerde Fongers DZ 55 uit 1924 en ik ben momenteel bezig met het opknappen van een HD 60 uit 1923. Ik lees al een tijd mee en heb gemerkt dat ik veel van jullie 'oude rotten' kan opsteken. Vandaar dat ik mezelf nu maar eens aangemeld heb.

Groet,
Dennis Burgemeester
maartenB

Re: Voorstelrondje

Bericht door maartenB »

Leuk Dennis.
Waar woon je nu dan? Niet meer in de Achtehoek dus. Plaats eens een foto van je mooiste fiets?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
rocknroller

Hallo Maarten (e.a.),

zoals je in de eerste zin van de tweede alinea kunt lezen, woon ik al enige jaren in Den Haag. Mijn HD 60 uit 1923 is op dit moment in de afrondende fase, foto's komen op korte termijn.

Groet,
Dennis
rocknroller

En daar is ie dan.
Bijlagen
N01102013292-1.jpg
N01102013292-1.jpg (480.64 KiB) 4001 keer bekeken
maartenB

Bericht door maartenB »

O ja, leuk zo'n H.
En je andere fiets heeft wellicht het luxe remsysteem? Dan heb je een mooi setje hoor!!!
Wel vind ik dat je de kaarslamp recht moet hangen.....
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
rocknroller

Nee, mijn DZ heeft terugtrapremmen, bijzonder genoeg... Misschien is dit bij de fabrieksrenovatie aangepast, who knows. Dat van die kaarslamp ben ik wel met je eens, maar aangezien ik dan de lamphaak naar achteren moet buigen, ben ik hier wat huiverig voor.
Plaats reactie