Ik zou graag willen weten wat het bouwjaar van mijn fiets is.
Het is een Gazelle herenfiets met framenummer 1464055.
Kenmerken zijn:
- 3-versnellingen fiets
- achternaaf Torpledo 3-gang F&SH 515-36
- Koplamp Lucifer 16
- Dynamo Lucifer Baby 800 - M330923
- Fietsstandaard INCA
- Onderop frame(onder trapas) staat 21-1-1- BET
- Fiets is gekocht bij C. Verheul uit Woerden tel 451
- Op de jasbeschermer staat Gazelle ned.octrooi 86374
Gazelle herenfiets
Re: Gazelle herenfiets
beste,
welkom op het forum.
Jouw fiets zou uit 1960 moeten stammen.
Als het goed is springt het gouden hertje op het transfer naar rechts (doorgaans is dat naar links).
Plaats eens een paar fotos van je fiets.
Wel raar dat ie al een 515 naaf heeft.
Dat moet één van de eerste zijn geweest denk ik.
Kijk eens welke letter er op de naaf staat, dat zou in theorie een 'C' moeten zijn, maar die bestaat bij mijn weten niet!
de Inca standaard lijkt ongewoon omdat Gazelle zijn eigen standaard heeft, maar 1960/61 is net de periode dat ze van het oude naar het nieuwe model zijn overgegaan. Mogelijk was de stock met oude op en de nieuwe nog niet leverbaar.
Ed
welkom op het forum.
Jouw fiets zou uit 1960 moeten stammen.
Als het goed is springt het gouden hertje op het transfer naar rechts (doorgaans is dat naar links).
Plaats eens een paar fotos van je fiets.
Wel raar dat ie al een 515 naaf heeft.
Dat moet één van de eerste zijn geweest denk ik.
Kijk eens welke letter er op de naaf staat, dat zou in theorie een 'C' moeten zijn, maar die bestaat bij mijn weten niet!
de Inca standaard lijkt ongewoon omdat Gazelle zijn eigen standaard heeft, maar 1960/61 is net de periode dat ze van het oude naar het nieuwe model zijn overgegaan. Mogelijk was de stock met oude op en de nieuwe nog niet leverbaar.
Ed
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Dag Ed,
De foto' die ik heb zijn allemaal groter dan 500KB.
Ik zal kijken wat ik eraan kan doen.
Groet,
Joop Heinen.
Groet,
Joop Heinen.
Dag Joop,JHeinen schreef:Dag Ed,
Groet,
Joop Heinen.
een foto verkleinen is echt eenvoudig hoor.
Elk fotobewerkingsprogama heeft een verklein funktie, dat kan in afmetingen of in pixels.
Ben je niet zeker of je het juiste programma hebt, ga dan met de cursor op de foto staan, rechter muisknop, 'openen met' en dan verschijnen alle programmas die het openen, en mogelijk ook bewerken van je foto, aankunnen. Probeer het gewoon uit tot je de juiste hebt gevonden.
Alternatief: met Paint, dat kan op een heel eenvoudige manier, maar je moet soms wat creatieviteit gebruiken.
Succes.
Beste Joop,
Eigenlijk heb je zelfs geen fotobewerkingsprogramma nodig. Klik op onderstaande link en je komt een heel eind.
http://www.fotoverkleinen.nl/
Groeten van
Henk L.
Eigenlijk heb je zelfs geen fotobewerkingsprogramma nodig. Klik op onderstaande link en je komt een heel eind.
http://www.fotoverkleinen.nl/
Groeten van
Henk L.
-
Wellicht is de achternaaf/wiel een keer vervangen dan. De naaf zou van 1965 moeten zijn als er F&S H op staat.
ik dacht al wat zie jij meer dan ik kan zien, maar de TS had het mee vermeld merk ik netCyclissimo schreef:Wellicht is de achternaaf/wiel een keer vervangen dan. De naaf zou van 1965 moeten zijn als er F&S H op staat.

Inderdaad 1965 voor H.
Hij zou er een '515 F+S C' in kunnen spaken, dan is ie weer bij de tijd met de fiets.