Aankoop van Eagle Cycle Sheffield
-
Aankoop van Eagle Cycle Sheffield
Aankoop van Eagle Cycle Sheffield. Na veel zoeken niets gevonden op het net over dit merk?
Is het een merk. Ik kwam wel veel afbeeldingen van oude motoren uit Sheffield tegen. Weet iemand iets van dit merk af? Inmiddels is de fiets ontdaan van reflecetoren!, het voorrekje en het zadeldekje. De lak is in behoorlijk fraaie staat.

- Bijlagen
-
- 1.jpg (125.97 KiB) 4385 keer bekeken
-
- 4.jpg (116.52 KiB) 4385 keer bekeken
-
- 2.jpg (125.97 KiB) 4385 keer bekeken
-
- 3.jpg (165.97 KiB) 4385 keer bekeken
-
- 7.jpg (89.68 KiB) 4385 keer bekeken
-
- 5.jpg (129.38 KiB) 4386 keer bekeken
-
Re: Aankoop van Eagle Cycle Sheffield
Dit merk is van de " FALCON " Compagnie steek daar je licht eens op
grtjs tsoezeroeleke
grtjs tsoezeroeleke
-
tsoezeroeleke,
Dank voor de hint. Ben even aan het zoeken gegaan. Toch nog weinig van te vinden. Het lijkt er op dat dit logo een Engelse Falcon fiets is. Falcon produceerde na WOII meerendeel racefietsen. Wellicht maakt dat deze fiets uit de jaren 30 stamt? http://en.wikipedia.org/wiki/Falcon_Cycles Hoe komt zo iets in Nederland? Er is helaas geen verdere historie bekend.
Dank voor de hint. Ben even aan het zoeken gegaan. Toch nog weinig van te vinden. Het lijkt er op dat dit logo een Engelse Falcon fiets is. Falcon produceerde na WOII meerendeel racefietsen. Wellicht maakt dat deze fiets uit de jaren 30 stamt? http://en.wikipedia.org/wiki/Falcon_Cycles Hoe komt zo iets in Nederland? Er is helaas geen verdere historie bekend.
Op wikipedia gelezen over Eagle Cycles en wel uit Coventry en van deze firma zijn wel folders bekend uir 1935 van gewone fietsen .Ook Elswick folders zijn er van 1938.
Dit zijn vooral gewone fietsen ,maar ook Touring fietsen met versnellingsnaven en krome sturen. zal pogen scans te maken voor de documentatiebank voor de toekomst.
Dit zijn vooral gewone fietsen ,maar ook Touring fietsen met versnellingsnaven en krome sturen. zal pogen scans te maken voor de documentatiebank voor de toekomst.
-
Beste,
Ik denk dat we deze Eagle het best kunnen zien als een Hollands fabricaat. Alle vormen en onderdelen wijzen daar op.
Een engelse fiets heeft een andere bouw, andere remmen,kettingkast etc.
Het was lange tijd populair om een zelf geproduceerde fiets een engels tintje te geven. De engelse fietsen stonden bekend om haar klasse en uitstraling.
Naar mijn idee dus een fantasie merk . De fiets is nooit in Cheffield geweest tenzij met vakantie.
Groeten,
Maarten
Ik denk dat we deze Eagle het best kunnen zien als een Hollands fabricaat. Alle vormen en onderdelen wijzen daar op.
Een engelse fiets heeft een andere bouw, andere remmen,kettingkast etc.
Het was lange tijd populair om een zelf geproduceerde fiets een engels tintje te geven. De engelse fietsen stonden bekend om haar klasse en uitstraling.
Naar mijn idee dus een fantasie merk . De fiets is nooit in Cheffield geweest tenzij met vakantie.
Groeten,
Maarten
-
Top, ben benieuwd. Alleen als het volgende bericht klopt dan zou het totaal geen Engelse fiets zijn! Blijkbaar toch een onbekend stukje fietshistorie? Je weet natuurlijk nooit waar mensen op vakantie geweest zijn!peterl schreef:Op wikipedia gelezen over Eagle Cycles en wel uit Coventry en van deze firma zijn wel folders bekend uir 1935 van gewone fietsen .Ook Elswick folders zijn er van 1938.