Hoi Yorick,
Okiedo, nieuw topic over terugtrapremnaven.
Die Bendix heb ik inderdaad nog nieuw in de doos. Ik dacht het ding ooit nodig te hebben maar het is er niet van gekomen om er een wiel mee te maken.
Ik heb wel een NSU naaf. Die zit in een wiel met een velg voor de oude maat 28x2. (de oude maat heeft een kleinere hieldiameter omdat de band hoger is maar dat is weer een ander verhaal)
De Beckson is een leuke naaf en remt goed, heeft een verstelbare vrije slag en een zelfde koppelkonus als de NOVO. Ik weet het niet zeker maar het lijkt een naaf die regelmatig onderhoud nodig heeft. In't ieder geval een consequent toevoegen van olie volgens mij.
De Torpedo is ontelbare malen gekloond. Styria is natuurlijk bekend maar ik heb er ook nog een liggen van Bayliss Wiley uit de jaren dertig met spaakgaten voor spaak 14.
Of wat denk je van het merk 'TEMPO'. En alle onderdelen van alle merken zijn allemaal uitwisselbaar op die van Favorit na die een dunnere as hebben zodat de hevelkoon een kleiner gat heeft zodat ze niet over de gebruikelijke verdikking van de as heen komt.
En Super Granat is er ook een net als die van Präzision-Werke Bielefeld, PWB.
SA heeft ze ook nagemaakt en er zullen er nog wel een paar zijn.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Terugtrapremnaven
Terugtrapremnaven
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.