super sport koersfiets

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Cyclissimo

Re: super sport koersfiets

Bericht door Cyclissimo »

Hoe meer er van de fiets te zien is, hoe mooier hij wordt :-) Een racefiets van deze leeftijd is toch wel aardig bijzonder. Dus dat wekt bij mij ook een hoop enthousiasme..

De Weinmann remmen zijn zeer waarschijnlijk origineel. Evenals de wielen op het eerste gezicht. Heb je al gekeken watvoor merk er in de naven staat? Er is een kans dat de zadelpen ook van Titan is.

Ik zou proberen hem weer in stijl te completeren en de moderne onderdelen te verwijderen (vooral de spatborden misstaan erg). Een leren racezadel monteren, eventueel ook oude cranks (deze van Solida zijn niet heel storend, maar wel te grof voor de fiets naar mijn smaak - en als je hem wilt gaan gebruiken moet het kettingblad sowieso worden vervagen - ;-)
Maar vooral een oude Simplex derailleur en shifter (vermoedelijk een Tour de France)zoals op onderstaande afbeelding zal hem goed doen. Ik ben benieuwd of er nog is te achterhalen of er ook een voorderailleur is geweest (eventueel door montagesporen in de lak, of uit de overlevering natuurlijk :-)
Op de afbeelding kun je overigens zien dat Simplex-snelspanners in die tijd ook eindkapjes hadden als Campagnolo.
Bijlagen
simplexTourdeFranceDer.jpg
simplexTourdeFranceDer.jpg (411.33 KiB) 1502 keer bekeken
Plaats reactie