een goed jaar terug kocht ik samen met nog 5 oldtimer fietsen deze aparte gazelle, het ging mij voornamelijk om deze fiets. was enthousiast en verrast, want ik als gazelle gek had dit nog nooit gezien. helaas was de fiets niet origineel meer. de wielen waren vervangen, verlichting klopte niet, slot was weg, maargoed het meeste had ik liggen. waaronder een gazelle slotje. en een setje gazelle verlichting uit die tijd. de fiets dateert uit 1966, het rare is ook dat de wielmaat 1,5 is, en daar begon het de zoektocht naar originele wielen. het liefst wilde ik zwarte velgen met bies. niet kunnen vinden. voor nood een setje besteld via internet. met bagger achternaaf en voornaaf, de wielen waren westwoodmodel dus dat klopte. nog een tijd doorgezocht naar originele wielen helaas. nu bedacht ik me nog een gazelle voornaaf te hebben het spaakaantal klopte. achter wilde ik ook wat anders dan anders dus een torpedo duomatic van die jaren opgezocht en dus nu zijn de wielen omgespaakt en oogt het geheel weer origineel. de wielmaat is 1.5 en daarbij staat er dan weer een klein model bagagedrager op? en een smal stuur. bedrading voor de verlichting door het frame. deze heeft ook een bandrem wat in die tijd niet meer was. en spatbord versieringen die normaal gesproken alleen op de sport luxe te vinden zijn, en dat is een sport dus smalle spatborden. (mengelmoesje van verschillende details. waardoor hij nog unieker word, de enigste gazelle d10 die ik wel eens heb gezien had smalle spatborden en stangremmen. ed weet welke ik bedoel. dat was overigens een herenmodel. ik denk dat deze fietsen voor de duitse markt zijn gemaakt daarom de verluiding in de transfer D10. er is weinig bekent van deze type,s. maar ik ben er in ieder geval happy mee en deze gaat denk ik niet meer weg.

zo was hij...

dit is ze nu...

voorwiel met gazelle naafje..

achterwiel met duomatic..
voor meer foto,s kun je op picasa kijken. klik hieronder.
groet elibert van dalen
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...