Fongers-RIH
Re: Fongers-RIH
Deze remmen ook goed en zien er wat fraaier uit bij de oldtimer (ze zijn van het merk Fibrax):

Sportief fietsend!
De Fongers-RIH is geheel gerenoveerd.
En teruggebracht naar hoe hij ruim 60 jaar geleden werd verkocht met een 3 versnelling pion en een Allvit derailleur.
Eerste proefrit was heel plezierig. Ik ga deze fiets dus vaak gebruiken.
Enige wat nog mist is de standaard en dat is in het dagelijks gebruik wel lastig.
Wie heeft voor mij ter overname een standaard voor deze Fongers?
Vriendelijke groet,
Jan
En teruggebracht naar hoe hij ruim 60 jaar geleden werd verkocht met een 3 versnelling pion en een Allvit derailleur.
Eerste proefrit was heel plezierig. Ik ga deze fiets dus vaak gebruiken.
Enige wat nog mist is de standaard en dat is in het dagelijks gebruik wel lastig.
Wie heeft voor mij ter overname een standaard voor deze Fongers?
Vriendelijke groet,
Jan
Leuke fiets geworden Jan.
Ik heb eens een paar projecten PFG grand sport in onderdelen op Mp gehad.
Toen kreeg ik vooral vragen of ik de standaard wilden verkopen. Lijkt er een beetje op alsof er daar minder van zijn als de fietsen. Maar misschien is er ruimte voor een (tijdelijke) Esge? Zwitserse degelijkheid waar er meer als fietsen lijken te zijn!
Succes met zoeken. En plezier met fietsen en ook weer veilig stoppen.
Ik heb eens een paar projecten PFG grand sport in onderdelen op Mp gehad.
Toen kreeg ik vooral vragen of ik de standaard wilden verkopen. Lijkt er een beetje op alsof er daar minder van zijn als de fietsen. Maar misschien is er ruimte voor een (tijdelijke) Esge? Zwitserse degelijkheid waar er meer als fietsen lijken te zijn!
Succes met zoeken. En plezier met fietsen en ook weer veilig stoppen.
Ja ik zal wat tijdelijks zoeken als er niet snel een correcte in beeld komt.
Er zat een standaard op die geklemd was tussen bracket en mannetje achtervork.
Maar die heb ik gemold vanmiddag. Iets te strak aangedraaid en het aluminium brak. Blijkbaar ook oud en de dagen zat
Veilig stoppen lukt met deze met Alu velgen een stuk beter.
Voor die andere Cove Rih met stalen velgen heb ik op advies van Yorick de Fibrax remblokjes besteld.
Als die binnen zijn gaat ie in de verkoop.
Groet,
Jan
Er zat een standaard op die geklemd was tussen bracket en mannetje achtervork.
Maar die heb ik gemold vanmiddag. Iets te strak aangedraaid en het aluminium brak. Blijkbaar ook oud en de dagen zat

Veilig stoppen lukt met deze met Alu velgen een stuk beter.
Voor die andere Cove Rih met stalen velgen heb ik op advies van Yorick de Fibrax remblokjes besteld.
Als die binnen zijn gaat ie in de verkoop.
Groet,
Jan
Je kan ook in april in Berlicum even op de beurs kijken, maar het is nog aardig wat nachtjes slapen en rondjes fietsen voor april.
Sportief fietsend!
Ah! De Statio Bulldog. Of is het een Bulldog Statio? Ik kan er online niets over vinden, dus ze zijn vast héél erg zeldzaam!
Afijn, ik heb deze. Komt ook van een RIH. Het nieuwe is er wel af, maar hij lijkt nog wel goed te werken. Stuur maar een PB'tje als je hem wilt hebben.

Afijn, ik heb deze. Komt ook van een RIH. Het nieuwe is er wel af, maar hij lijkt nog wel goed te werken. Stuur maar een PB'tje als je hem wilt hebben.
- fietshobbyist
Wellicht ten overvloede: dat heeft waarschijnlijk alleen zin als de uwe er één is voor een 28 inch wielen fiets ...
Die voor een 26 inch wielen fiets is einde standaard tot aan het scharnierpunt precies 30 centimeter.
Overigens, er bestaan ook verstelbare. Daar heb ik er één van aan een 28 inch wielen fiets, maar die is 26 centimeter, wat komt doordat ie minder ver naar buiten staat.
Als ie van een RIH komt zal het wel 28” zijn.
Ik heb nog nooit een RIH gezien met kleinere wielen. Behalve dan dat kinderfietsje waar Wim van de Kaaij op een foto mee in zijn handen staat.
Maar ik heb niet alles gezien dus misschien kan iemand me verrassen.
Vriendelijke groet,
Jan
Ik heb nog nooit een RIH gezien met kleinere wielen. Behalve dan dat kinderfietsje waar Wim van de Kaaij op een foto mee in zijn handen staat.
Maar ik heb niet alles gezien dus misschien kan iemand me verrassen.
Vriendelijke groet,
Jan
Ik sla er nog wel eens een klein stukkie koperen gasleiding op als hij langer moet zijn. 

Sportief fietsend!
Hij is helemaal klaar voor dagelijks gebruik.
Met dank aan non-fixie !
Met dank aan non-fixie !