Racefiets Sjaak Koevermans Vlaardingen

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
m-gineering

Re: Racefiets Sjaak Koevermans Vlaardingen

Bericht door m-gineering »

wimhermans schreef: 3 mar 2025, 09.58 Goeie deltas weet ik niet zo maar ik zie ze wel heel lang te koop staan voor 200€
Er zijn heel veel verschillende kopers en verkopers. Jij hebt het over 'Delta's', maar er zijn ook verzamelaars die alle zes of twintig verschillende versies ( ik hoor daar niet bij ;)) kennen en net die ene super zeldzame versie moeten hebben. Dan kunnen prijzen natuurlijk een flinke uitschieter maken, want prijs is uitsluitend wat koper en verkoper overeen komen, de rest is ruis. Maar prijzen zijn internationaal aan het zakken, in de VS heeft iedereen wat anders aan het hoofd, en in Japan hebben ze alles al
/Marten
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

m-gineering schreef: 3 mar 2025, 10.20 Er zijn heel veel verschillende kopers en verkopers. Jij hebt het over 'Delta's', maar er zijn ook verzamelaars die alle zes of twintig verschillende versies ( ik hoor daar niet bij ;)) kennen en net die ene super zeldzame versie moeten hebben. Dan kunnen prijzen natuurlijk een flinke uitschieter maken, want prijs is uitsluitend wat koper en verkoper overeen komen, de rest is ruis. Maar prijzen zijn internationaal aan het zakken, in de VS heeft iedereen wat anders aan het hoofd, en in Japan hebben ze alles al
Psies, de grote verschillen zitten 'm hoofdzakelijk in de diverse soorten hefboomsystemen die zich afspelen achter dat driehoekje. Campagnolo bedacht telkens een nieuwe om de problemen van de non-werking het hoofd te bieden. Tevergeefs. Ten lange leste heeft men het oude principe van de Record sidepull weer opgepakt en daarmee de Cobalt bedacht, met het blauwe nepsteentje op de asmoer. Klagers kregen bij inrui van hun Delta's deze "vervanger".
De populairiteit van die Delta's snap ik nog steeds niet, net zo min als de remgrepen die ze bedienden. Grote lompe aftreksel van de eens zo soepele remgrepen. Die dan wel weer de buitenkabels bovenlangs of langs het stuur de gelegenheid gaven.... :D
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Johan Vlaardingen

Bericht door Johan Vlaardingen »

Afgelopen week was ik bij Judith en kreeg tot mijn verrassing het laatste shirt van Sjaak (ook mocht ik nog de nodige onderdelen ontvangen, die ik later op het forum zal plaatsen). Tevens heb ik van een ploeggenoot/maatje (84 jaar) van Sjaak enkele zwart wit foto's in mijn bezit (die ik ook later zal plaatsen). Al met al word dit een mooi stukje Vlaardingse geschiedenis dat zeker prachtig aansluit op de Benzo geschiedenis die tentoongesteld gaat worden, Vlaardingse wielen.

Afbeelding

Afbeelding

Groet Johan
Laatst gewijzigd door Johan Vlaardingen op 9 mar 2025, 16.45, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan Vlaardingen

Bericht door Johan Vlaardingen »

Zoals beloofd hierbij foto's van Sjaak in zijn jonge jaren (rond de jaren 6o) bij een Vlaardingse fietsclub, en van de onderdelen die Judith ons gegund heeft (mochten er leden zijn die bepaalde onderdelen zoeken/nodig hebben, dus puur voor eigen gebruik en niet voor de handel verneem ik dat graag).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie