Racefiets Sjaak Koevermans Vlaardingen

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Johan Vlaardingen

Racefiets Sjaak Koevermans Vlaardingen

Bericht door Johan Vlaardingen »

Dit keer geen Benzo (Vlaardings fietsmerk waarmee ik mijzelf doorgaans mee bezig houd), gisteren mocht ik met mijn maat Dennis enkele spullen ophalen bij Judith Koevermans (de weduwe van Sjaak Koevermans, https://www.rodi.nl/vlaardingen/nieuws/ ... -overleden ), hieronder bevond zich een stukje Vlaardingse geschiedenis namelijk de reserve fiets van Sjaak.Hierbij enkele foto's die ik graag met de leden van deze vereniging wil delen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet Johan
Barend

Re: Racefiets Sjaak Koevermans Vlaardingen

Bericht door Barend »

Prachtige fiets met mooie onderdelen mix.
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Sneu verhaal. De eerste keer dat ik lees over een fietser die doorrijdt na een ongeluk. :(

Concorde is wel een mooi merk, met een mooi verhaal.
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

Niet echt een onderdelen mix, maar een heuse Campagnolo complete groep met de beroemde/beruchte Campagnolo Delta remmen. ze staan bekend als de mooiste en tegelijkertijd slechtst werkende remmen :D . En nog steeds euforisch hoog in prijs.....
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Johan Vlaardingen

Dank voor de reacties, zoals marco verbaant al opmerkt zitten er zeker zeer prijzig spullen op de fiets (zie foto's, die ik later heb toegevoegd). En n.a.v. de reactie van non-fixie ben ik eens gaan kijken wat ik kon vinden over het merk Concorde, het volgende kwam ik tegen ; https://www.vintagefiets.be/concorde-oo ... fietsmerk/

Een ieder een fijn weekeinde, groet Johan

Foto's toegevoegd op 1 maart 2025 om 14:45 uur.

Afbeelding

Afbeelding
wimhermans

Bericht door wimhermans »

Haha, ebay prijzen gedeeld door 4
Johan Vlaardingen

wimhermans schreef: 1 mar 2025, 19.09 Haha, ebay prijzen gedeeld door 4
Ik zou niet weten of ebay zoveel duurder is als andere, wat ik zie is dat spullen van Campagnolo ook elders zeer prijzig zijn.

Hier kosten ze ook 499,00 https://www.velowizard.com/shop/parts/b ... per-3-gen/

Zelfs voor een oud setje betaal je op Martplaats 250,00 https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... c72752f3c3

En voor een velg zonder spaken en naaf betaal je 327,60 https://www.bricklanebikes.co.uk/campag ... rim-silver

Maar hoe het ook mag zijn de ene zal wel minder duur zijn dan de andere, de waarde zit het er voor mij in dat het een stukje Vlaardings erfgoed is en dat is onbetaalbaar.
wimhermans

Met dat laatste ben ik het zeker met je eens. Over de prijzen totaal niet. Op internet staan vraagprijzen. Niet de prijzen die uiteindelijk betaald worden. Ga maar eens naar de retro onderdelen beurzen.
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Je ziet zowel online als offline vooral grote verschillen tussen professionele handelaren en particulieren.

De eerste groep wil graag verkopen en vraagt doorgaans heel redelijke prijzen. Voor hen zijn tevreden klanten en een behoorlijke omzet van groot belang voor het succes en de continuïteit van hun handel.

In de tweede groep vind je enerzijds avonturiers die hopen op die ene gek die de hoofdprijs wil betalen voor hun "rare! vintage!" roestbak en anderzijds mensen die snel de garage leeg willen hebben en alles voor een paar euro's wegdoen.

Die laatste groep vind je inderdaad vooral op de kleinere beurzen.
wimhermans

Ik ken veel verzamelaars in nederland van racefietsen en ik ken geen enkele die 300 euro voor een shamal velg geeft. Ik zie wel regelmatig shamal sets in goede kwaliteit van eigenaar wisselen voor ca 250€. Goeie deltas weet ik niet zo maar ik zie ze wel heel lang te koop staan voor 200€ Momenteel ze ik overigens amper onderdelen van eigenaar wisselen op enkele "must haves" na. Het zelfde geld voor complete fietsen. In het buitenland weet ik niet. Zie daar wel altijd veel hogere vraagprijzen. Wat daarvan van eigenaar wisselt heb ik geen idee van.
Plaats reactie