J... soms heb je dat toevallige "geluk" bij een ongeluk, als je 'm maar frontaal genoeg in de prak rijdt....wimhermans schreef: ↑13 apr 2025, 21.15 best knap als de voorvork er zo uitziet en het frame geen schade heeft

J... soms heb je dat toevallige "geluk" bij een ongeluk, als je 'm maar frontaal genoeg in de prak rijdt....wimhermans schreef: ↑13 apr 2025, 21.15 best knap als de voorvork er zo uitziet en het frame geen schade heeft
Semi race kwam met Mafac Racers en spatborden, de afstand remgat-velg is veel groter dan bij de ABarend schreef: ↑13 apr 2025, 21.08Wat is het verschil met een reguliere vork?m-gineering schreef: ↑13 apr 2025, 18.49Vorkbenen moeten vooral ook op Semi race lengte zijnwimhermans schreef: ↑13 apr 2025, 18.23 afhankelijk van bouwjaar zijn er verschillende vorken/vorkkronen. heb je serienummer (onder bracket)
ziet er uit als in de tramrails geparkeerd oid, maar het is te proberen. Wordt nooit meer als nieuw natuurlijk, maar hij hoeft ook geen 100.000 km meer mee
Hoe zou je dat aanpakken dan? De kroon is ook nog getordeerd.m-gineering schreef: ↑14 apr 2025, 08.50ziet er uit als in de tramrails geparkeerd oid, maar het is te proberen. Wordt nooit meer als nieuw natuurlijk, maar hij hoeft ook geen 100.000 km meer mee
Vork goed bekijken, plan maken, en dan met V-blokken, werkplaatspers, stukken hout, bankschroef, vlaktafel, winkelhaken, rubber hamer,buigblokken, lineaal, machineklem etc proberen of er weer wat van te maken is. Is geen vast recept voor, de vork 'vertelt' hopelijk wat er moet en kanBarend schreef: ↑15 apr 2025, 17.27Hoe zou je dat aanpakken dan? De kroon is ook nog getordeerd.m-gineering schreef: ↑14 apr 2025, 08.50ziet er uit als in de tramrails geparkeerd oid, maar het is te proberen. Wordt nooit meer als nieuw natuurlijk, maar hij hoeft ook geen 100.000 km meer mee
Dat zou mooi zijn! Ik wacht in spanning af.Cyclissimo schreef: ↑16 apr 2025, 21.30 Ik heb nog een gazelle vork liggen, ik dacht in die maat ook. Maar daar moet ik even naar kijken. Wel een iets nieuwer type. (Ander kroonstuk) Reynoldsbuis met dynamohaak
Ik ben meer bekend met de vraag of de oude binnenbalhoofdbuis er uit kan, en of er een nieuwe en langere voor in de plaats kan worden gesoldeerd.