Wielrijderspistool
Re: Wielrijderspistool
Hoi Gerrit,
Deze is enkel schot dus geen draaibare loop
- Bijlagen
-
- pistool 002 (640x480).jpg (156.16 KiB) 7064 keer bekeken
-
Hallo Gerrit en Arnoldus,
leuk om te zien, mooi dat er ook dat soort items worden verzameld,ik verzamel de iets zwaardere uitvoering zie foto,
Groetjes Hans
leuk om te zien, mooi dat er ook dat soort items worden verzameld,ik verzamel de iets zwaardere uitvoering zie foto,
Groetjes Hans
- Bijlagen
-
- BRONZEN MORTIER
- IMG_1087.jpeg (77.51 KiB) 7059 keer bekeken
-
- KALIBER 14,5 CM
- IMG_1088.jpeg (69.4 KiB) 7059 keer bekeken
die hans moeten we maar niet meer uitnodigen voor toertochten! 

Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Hallo Arnoldus .arnoldus schreef:Hoi Gerrit,
De mijne is ook een enkel schot maar om te laden kan de loop omgedraaid / gekanteld worden .
Hallo Hans .9Bicy6clet!!3 schreef:Hallo Gerrit en Arnoldus,
Groetjes Hans
Dit bedoelen ze dus met grof geschut .
-
Hallo Jan,
het is inderdaad grof geschut en niet te tillen zo wel in mijn bakfiets kunnen maar dat is op een toerrit niet te doen, je houdt zo wel (fiets) ruimte over handig in de zomer op toeristische plekjes,
groetjes Hans
het is inderdaad grof geschut en niet te tillen zo wel in mijn bakfiets kunnen maar dat is op een toerrit niet te doen, je houdt zo wel (fiets) ruimte over handig in de zomer op toeristische plekjes,
groetjes Hans
Hallo Gerrit
Mijn dog scarer loop kan niet opzij kantelen ,
voor hem te laden moet de haan naar achter en het afdekplaatje (is het linker plaatje) opzij dan kan hij geladen worden , na het afvuren kan de patroon met de uitwerper (is het rechter handeltje) uit de loop getrokken worden.
Mijn dog scarer loop kan niet opzij kantelen ,
voor hem te laden moet de haan naar achter en het afdekplaatje (is het linker plaatje) opzij dan kan hij geladen worden , na het afvuren kan de patroon met de uitwerper (is het rechter handeltje) uit de loop getrokken worden.
- Bijlagen
-
- pistool 001 (480x640).jpg (139.36 KiB) 7008 keer bekeken
Een wapenverzamelaar vertelde me dat dergelijke pistolen niet alleen met "losse flodders" werden geleverd, maar ook met kal. 6 mm flobert en zelfs met scherpe patronen. Ze zijn ook bekend onder de naam "Velo-dog", zie bijgaande link naar Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Velo-dog
Groet,
Rutger
http://en.wikipedia.org/wiki/Velo-dog
Groet,
Rutger
- Hans van de Stouwe
Heeft wel niet met een dogscarer te maken maar pas wel bij het zwaardere geschut. Kanon was eigenbouw op verlof. 29 van de 30 was mogelijk. De voorlader was een aangepaste haakbus met een enkel-kakig vuursteenslot ( rond 1730) wat nog perfect vonk gaf. Heb veel wedstrijden hiermee geschoten.
- Bijlagen
-
- WP_20141208_001 2.jpg (440.56 KiB) 6950 keer bekeken
-
- WP_20141208_001 2.jpg (440.56 KiB) 6950 keer bekeken
-
- Eigen bouw Schoot 29 van de 30 te behalen punten
- WP_20141208_002 1.jpg (385.24 KiB) 6951 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Hans van de Stouwe op 8 dec 2014, 11.54, 2 keer totaal gewijzigd.
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Hans van de Stouwe