Welke hobbies heb je naast je oude fiets(en)?
Re: Welke hobbies heb je naast je oude fiets(en)?
Ik heb ook nog een klassieke zeilboot, een Centurion 32. Een ontwerp uit de jaren '60 van Holman & Pye en gebouwd door Wauquiez.
Door de fietsen, het fietsen en andere beslommeringen kom ik aan zeilen eigenlijk niet meer toe. Dus ben ik nu wat klusjes aan boord aan het doen, waarna ik haar te koop ga zetten.
Door de fietsen, het fietsen en andere beslommeringen kom ik aan zeilen eigenlijk niet meer toe. Dus ben ik nu wat klusjes aan boord aan het doen, waarna ik haar te koop ga zetten.
Mijn oude t2b uit 1978 en magneet vissen en metaaldetalectue en lego en modelbouw en fietsen en wandelen maar dan wel alleen op leuke gebieden
- Bijlagen
-
- 20241024_085616.jpg (254.46 KiB) 640 keer bekeken
antieke transportfietsen
Naast mijn liefde voor Amsterdamse race- en sportfietsen koester ik het Amsterdamse erfgoed van de Kromhout Motoren Fabriek.
Ben vrijwilliger en bestuurslid van de vereniging Museum ‘t Kromhout. Op 14 juni viert het museum het 50 jarig bestaan. Zie www.kromhoutmuseum.nl
Open dag, iedereen is welkom.
Ik vaar zelf op Loosdrecht met een opduwertje uit 1933 die bij de Kromhout fabriek is voorzien van een K2 motor uit hetzelfde jaar. Scheepje en motor (2 takt diesel, 10 epk, handgestart) zijn nog in geheel originele staat.
Verhouding uren varen en sleutelen ongeveer 1:1.
Groet,
Jan
Ben vrijwilliger en bestuurslid van de vereniging Museum ‘t Kromhout. Op 14 juni viert het museum het 50 jarig bestaan. Zie www.kromhoutmuseum.nl
Open dag, iedereen is welkom.
Ik vaar zelf op Loosdrecht met een opduwertje uit 1933 die bij de Kromhout fabriek is voorzien van een K2 motor uit hetzelfde jaar. Scheepje en motor (2 takt diesel, 10 epk, handgestart) zijn nog in geheel originele staat.
Verhouding uren varen en sleutelen ongeveer 1:1.
Groet,
Jan
- Bijlagen
-
- IMG_2142.jpeg (420.74 KiB) 623 keer bekeken
-
Haha, goed om te zien dat mensen met hobby's er meestal meer hebben dan een. Voor mij niet anders.
Ik heb een BX uit 88, een paar honderd LP's en nog meer oude strips. Verder restaureer en stofeer ik oude meubels en oud speelgoed.
Daarnaast nu ook nog een klushuis. Dus naast mn werk veel moeite om nog aan mn hobby's toe te komen
Ik heb een BX uit 88, een paar honderd LP's en nog meer oude strips. Verder restaureer en stofeer ik oude meubels en oud speelgoed.
Daarnaast nu ook nog een klushuis. Dus naast mn werk veel moeite om nog aan mn hobby's toe te komen

- Bijlagen
-
- IMG-20250117-WA0003.jpg (96.68 KiB) 591 keer bekeken
-
- IMG-20241228-WA0011.jpg (136.75 KiB) 591 keer bekeken
-
- 20240528_150950.jpg (121.49 KiB) 591 keer bekeken
-
- 20241006_125829.jpg (210.45 KiB) 591 keer bekeken
-
- IMG_20231005_100045.jpg (213.56 KiB) 591 keer bekeken
- marco verbaant
Ik had heel lang (26 jaar) een hobby samen met onze zoon, het fokken van raskonijnen en -cavia's. Maar ben daar nu zo'n anderhalf jaar geleden mee gestopt. Verder heb ik een behoorlijke hoeveelheid bidonnen, waarbij ik vol blijf houden dat ik ze niet spaar. Ze vallen vaak voor mijn voeten of in waste-zones tijdens bezochte wielerwedstrijden....

- Bijlagen
-
- voorraad op 29 april 2025.jpg (305.62 KiB) 578 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Naast oude fietsen heb ik nog een collectie Franse Solexen, Peugeots Bima een NSU Quickly en Berini Ei.
Dit had voorheen de overhand. Maar de fietsen winnen het tegenwoordig. Helmplicht,milieu perikelen en de hierdoor mindere evenementen maken het minder leuk. Maar het zoeken naar onderdelen en sleutelen blijft leuk. Een toertje op zondag ook.
In Frankrijk wordt er nog genoeg georganiseerd voor die dingen. En kom ik uit op mijn andere grote hobby en dat is toch wel Frankrijk. Waar ik toch wel minimaal 4/5 keer per jaar naartoe ga er over lees of me tegoed doe aan mooie Franse producten.
Speciaal bieren proeven brouwerijen bezoeken en me verdiepen in de historie van die brouwerijen zou je ook een hobby kunnen noemen. En het leuke is dat deze hobby’s allemaal te combineren zijn met oude fietsen.
Op de foto een Peugeot Bima standaard 1955 een Solex 330 uit 1955 (schuurvondst waarvan ik nog wist dat ik hem had) volgend project. En een NSU Quickly uit 1957 die zou ik voor zijn 70ste verjaardag weer goed rijdend willen hebben en er mee naar mijn broer in Frankrijk willen rijden (670 fietsroute kilometers)
Dit had voorheen de overhand. Maar de fietsen winnen het tegenwoordig. Helmplicht,milieu perikelen en de hierdoor mindere evenementen maken het minder leuk. Maar het zoeken naar onderdelen en sleutelen blijft leuk. Een toertje op zondag ook.
In Frankrijk wordt er nog genoeg georganiseerd voor die dingen. En kom ik uit op mijn andere grote hobby en dat is toch wel Frankrijk. Waar ik toch wel minimaal 4/5 keer per jaar naartoe ga er over lees of me tegoed doe aan mooie Franse producten.
Speciaal bieren proeven brouwerijen bezoeken en me verdiepen in de historie van die brouwerijen zou je ook een hobby kunnen noemen. En het leuke is dat deze hobby’s allemaal te combineren zijn met oude fietsen.
Op de foto een Peugeot Bima standaard 1955 een Solex 330 uit 1955 (schuurvondst waarvan ik nog wist dat ik hem had) volgend project. En een NSU Quickly uit 1957 die zou ik voor zijn 70ste verjaardag weer goed rijdend willen hebben en er mee naar mijn broer in Frankrijk willen rijden (670 fietsroute kilometers)
- Bijlagen
-
- IMG_2463.jpeg (599.03 KiB) 491 keer bekeken
-
- IMG_2474.jpeg (503.74 KiB) 491 keer bekeken
-
- IMG_2470.jpeg (479.64 KiB) 491 keer bekeken
-
- IMG_2472.jpeg (565.02 KiB) 491 keer bekeken
Bij het zien van dat mooie opduwertje: om de fijne motoriek te onderhouden durf ik van ene (lege) mosselschelp wel eens een bootje te knutselen. Priegelwerk.
-
Ik heb een kleine collectie jaren’70 en ‘80 reggae LP’s en ben een groot liefhebber. Je kunt mij dan ook geregeld bij een concert of een festival vinden.
Verder ben ik al 12 jaar een Volkswagen aan het restaureren.
En kan ik wel zeggen dat ik al vanaf mijn 16’de helemaal verzot ben op dit model. Dat is gekomen door de verhalen van mijn opa. Die reed na de oorlog op een dergelijke bus als taxichauffeur.
Verder ben ik al 12 jaar een Volkswagen aan het restaureren.
En kan ik wel zeggen dat ik al vanaf mijn 16’de helemaal verzot ben op dit model. Dat is gekomen door de verhalen van mijn opa. Die reed na de oorlog op een dergelijke bus als taxichauffeur.
Jaaa! Lekker om bij te sleutelen.

Hier staan er wel een paar:
Non-fixie's Wikkid Wrenching Widdims
---