Het valt me ook op dat deze BB70 fietsen allemaal een ''dik'' kroonstuk hebben. Zou dit te maken hebben met de framehoogte?
Groetjes Mark
Drie in handen van leden van dit forum, en ik ben er jaren geleden nog twee andere tegengekomen.Leuk, nog een BB70! Er zijn nu (voor zo ver ik weet) 3 BB70 fietsen bekend.
Zou inderdaad het goede antwoord op het mysterie zijn. Hoewel ik me dan nog afvraag waarom ze geen gelugde achtervork hebben toegepast.Ik had bij de serie van mijn BB ook een aantal met terugtraprem zitten. Dat staat ergens te lezen in m`n verslagen. Ik ga er van uit dat die frames geen bevestiging voor remstangen hadden.
Het is zeker niet zo dat ik NOOIT zeg. Maar voor nu is het doel om hem met een minimum aan ingrepen/verandering rijdend te krijgen en dan te kijken hoe het met de liefde tussen ons staat.zou je hem eventueel willen overdoen naar een andere liefhebber
Ik moest er inderdaad aan denken en moet ook toegeven dat ik tegen deze stoflaag niet op kanDie stoflaag en die wilde jeugd van je BB70 vallen best mee. Het kan erger, zie de foto's van het exemplaar dat ik een paar jaar geleden vond.
Dat wist ik niet. Stelt me wel gerust dat dus kennelijk de vork nog wel bij het model klopt.Het valt me ook op dat deze BB70 fietsen allemaal een ''dik'' kroonstuk hebben. Zou dit te maken hebben met de framehoogte?
Wauw!fongers schreef:Hier nog Mijn Fongers BB70 uit 1923:
Groetjes Mark
Waren dat ook BB fietsen? Hadden deze ook een dubbele bovenbuis of een enkele? Bijzonder leuk om te wetenfietser schreef:... en nu weer gewoon doen.
Drie in handen van leden van dit forum, en ik ben er jaren geleden nog twee andere tegengekomen.Leuk, nog een BB70! Er zijn nu (voor zo ver ik weet) 3 BB70 fietsen bekend.
'
Zou de constructie niet sterker zijn wanneer de buis van de onderkant van het balhoofd naar de bovenste lug bij de zitbuis zou gaan? Dan creer je drie driehoekenfietser schreef:Ja, ik had alleen naar BB70-exemplaren gekeken. En inderdaad, ze hadden allebei een dubbele bovenbuis.
Ik ken iemand die ook een 70cm-Fongers had (geen BB) en die er 's nachts op weg van de kroeg naar huis een afzetting over het hoofd had gezien. Bouwvakkers waren daar aan het graven geweest. Nadat de Fongers-rijder en zijn "groengestreept monster" uit de kuil waren gekropen was het hoofdframe getordeerd. Geen wonder, het frame had geen tweede bovenbuis en dan is het een soort parallelogram, net als een houten lijst zonder glas of achterkant. Dat vouw je zo dubbel.
'