Onbekend merk
Re: Onbekend merk
typisch Belgisch !
-
De Locomotief lijkt iets anders. De Benzo lijkt er meer op( dat is die incomplete . Deze modellen werden ook wel 's gebruikt voor hulpmotors.
- Bijlagen
-
- 20250816_071014_copy_990x1320.jpg (271.14 KiB) 1314 keer bekeken
-
- 20250816_071154_copy_990x1320.jpg (288.01 KiB) 1314 keer bekeken
Dit noemen ze ook wel een Camel back ik denk vanwege die hoge rug. De mascotte op het voorspatbord zijn smutzblech figuren. Fkonings
deze frames heb een veel mindere knik in de bovenbuis
Uit de catalogus van Dohle, 1959:
In principe dus een generiek embleem, hoewel het natuurlijk best zo kan zijn dat een fietsenmaker genaamd De Leeuw of Van Leeuwen dit op al zijn fietsen monteerde. Zou ik zelf wel gedaan hebben, vermoed ik.
In principe dus een generiek embleem, hoewel het natuurlijk best zo kan zijn dat een fietsenmaker genaamd De Leeuw of Van Leeuwen dit op al zijn fietsen monteerde. Zou ik zelf wel gedaan hebben, vermoed ik.

Smutzblech - die is leuk!Dit noemen ze ook wel een Camel back ik denk vanwege die hoge rug. De mascotte op het voorspatbord zijn smutzblech figuren. Fkonings

schutzblech dus blijkbaar 

Het gaat met de identificatie nog niet erg hard. @jancees: ik zou hem ook eens op The CABE zetten. Daar vinden ze dit soort spul ook leuk, en er zit ook best wel wat kennis.
International bicycles lijkt me de beste categorie voor deze vraag.
Deze Canadese CCM trof ik daar ook:
International bicycles lijkt me de beste categorie voor deze vraag.
Deze Canadese CCM trof ik daar ook:
De aanbieder kan geen framenummer vinden. Hij/zij heeft wel een extra foto van het balhoofd gestuurd. Daar lijkt een balhoofdplaatje op gezeten te hebben (ik zie tenminste een gaatje). Volgens de aanbieder is deze sinds 1946 in het bezit van de familie.
De fiets kan gratis opgehaald worden in Dordrecht, onder de voorwaarde dat deze bewaard blijft.
Stuur me een DM als je oprechte interesse hebt.
De fiets kan gratis opgehaald worden in Dordrecht, onder de voorwaarde dat deze bewaard blijft.
Stuur me een DM als je oprechte interesse hebt.
Beheerder erfgoed Gazelle