Transfers bevestigen hoe doe je dat
Re: Transfers bevestigen hoe doe je dat
Hoi Maarten,
De manier zoals beschreven op Rijwiel.net, is de juiste manier voor deze transfers. Op deze manier heb ik ook de transfers op mijn BB70 geplakt. Het is een tijdrovend klusje, maar het resultaat is erg mooi.
Groetjes Mark
De manier zoals beschreven op Rijwiel.net, is de juiste manier voor deze transfers. Op deze manier heb ik ook de transfers op mijn BB70 geplakt. Het is een tijdrovend klusje, maar het resultaat is erg mooi.
Groetjes Mark
-
Beste groep,
Bedankt voor de reacties.
Ik ken de waterlossende plaatjes nog wel van m`n modelbouw jeugd
en herinner me ook wel het gevloek als alles in stukken ging of scheef op de romp zat.
Deze transfer is een oude laktransfer zoals van Gerlof`s beschrijving inderdaad.
Goede tip Fietser! Dat had ik niet onmiddellijk aan gedacht het verhaal van de Kameel.
Theo`s beschrijving komt een eind overeen en zal wat meer praktijk gericht zijn.
De vraag wanneer in de tijd het papiertje er af geweekt mag/moet worden is nog een interessante vraag.
Na een paar uur of na een dag.
Dat ga ik eens uitproberen met wat onbruikbare fantasie transfers en een oud spatbord.
Groeten,
Maarten
Bedankt voor de reacties.
Ik ken de waterlossende plaatjes nog wel van m`n modelbouw jeugd
en herinner me ook wel het gevloek als alles in stukken ging of scheef op de romp zat.
Deze transfer is een oude laktransfer zoals van Gerlof`s beschrijving inderdaad.
Goede tip Fietser! Dat had ik niet onmiddellijk aan gedacht het verhaal van de Kameel.
Theo`s beschrijving komt een eind overeen en zal wat meer praktijk gericht zijn.
De vraag wanneer in de tijd het papiertje er af geweekt mag/moet worden is nog een interessante vraag.
Na een paar uur of na een dag.
Dat ga ik eens uitproberen met wat onbruikbare fantasie transfers en een oud spatbord.
Groeten,
Maarten
Heel juist, en voor de goede orde: laktransfers zijn volkomen anders dan watergedragen transfers. Die laatste zijn meestal replica's en maar zelden fraai. Hiermee ga ik vooral even in op de post van de Dominee: die rode afdrukken die je ziet zijn niet de transfers, maar een printje om te laten zien welke transfers er achter het folie zitten.
De kleuren, de lettertypes en het formaat van watertransfers/replica's komen meestal niet 100% overeen met de originelen en de plastic structuur blijft na aanbrengen duidelijk zichtbaar.
Het enige voordeel van watertransfers is in mijn optiek dat ze makkelijk te krijgen zijn.
De kleuren, de lettertypes en het formaat van watertransfers/replica's komen meestal niet 100% overeen met de originelen en de plastic structuur blijft na aanbrengen duidelijk zichtbaar.
Het enige voordeel van watertransfers is in mijn optiek dat ze makkelijk te krijgen zijn.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Een experiment met een transfer.
Ik heb een laktransfer aangebracht met blanke lak op terpentinebasis.
Een zwart plaatje geprepareerd door deze te schuren en daarna een dunne laag lak gelijkmatig verdeeld met een sponsje. Deze laten drogen tot het nog net plakte.Intussen de transfer gesplitst door het dikke papier van de dunne laag met de laktransfer zelf te verwijderen. Dan de dunne laag met de afbeelding op de gewenste plek op de lak aangebracht en goed vast gedrukt en deze goed laten drogen waarbij het warme weer het proces flink versnelde.Na een uurtje al het papierlaagje wat er nog op zat nat gemaakt en deze na enige minuten erafgewreven. Weer laten drogen en een laatste laklaag als finishing touch, en voila, een geslaagd experiment.

de transfer.

Het dikke papier is er af en dit breng je op de laklaag aan.

En hier het resultaat.
Ik heb een laktransfer aangebracht met blanke lak op terpentinebasis.
Een zwart plaatje geprepareerd door deze te schuren en daarna een dunne laag lak gelijkmatig verdeeld met een sponsje. Deze laten drogen tot het nog net plakte.Intussen de transfer gesplitst door het dikke papier van de dunne laag met de laktransfer zelf te verwijderen. Dan de dunne laag met de afbeelding op de gewenste plek op de lak aangebracht en goed vast gedrukt en deze goed laten drogen waarbij het warme weer het proces flink versnelde.Na een uurtje al het papierlaagje wat er nog op zat nat gemaakt en deze na enige minuten erafgewreven. Weer laten drogen en een laatste laklaag als finishing touch, en voila, een geslaagd experiment.

de transfer.

Het dikke papier is er af en dit breng je op de laklaag aan.

En hier het resultaat.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
-
Dat ziet er goed uit Gerrit.
Ik heb een lichte voorkeur om de lijm-lak op het ijzerwerk te smeren in plaats van op het transfer. Al begrijp ik dat beide manieren met succes uitgevoerd worden.
Was trouwens kwijt dat we hier over al eens een topic hadden gemaakt.
Mijn Simplex transfer (waar het over begon in deze topic) heb ik tenslotte kort voor het werk aan de Fongers transfers uitgevoerd een paar weken terug. Dat ging in een keer goed.
Groeten,
Maarten
Ik heb een lichte voorkeur om de lijm-lak op het ijzerwerk te smeren in plaats van op het transfer. Al begrijp ik dat beide manieren met succes uitgevoerd worden.
Was trouwens kwijt dat we hier over al eens een topic hadden gemaakt.
Mijn Simplex transfer (waar het over begon in deze topic) heb ik tenslotte kort voor het werk aan de Fongers transfers uitgevoerd een paar weken terug. Dat ging in een keer goed.
Groeten,
Maarten
De vernis op het frame is de beste veiligste manier
hier het resultaat
De Germaan waar ik op dit moment mee bezig bent verdient een paar mooie transfers.
Gelukkig heeft Pelders ze nog op voorraad.
Nu heb ik, dankzij alle goede gebruiksaanwijzingen die hier op of via het forum te vinden zijn een zeer goed idee hoe te handelen.
Maar waar ik nu nog nieuwsgierig naar ben is welke merk terpentine gedragen blanke lak gebruikt kan worden.
Is er iemand die daar een antwoord op heeft?
Nu heb ik, dankzij alle goede gebruiksaanwijzingen die hier op of via het forum te vinden zijn een zeer goed idee hoe te handelen.
Maar waar ik nu nog nieuwsgierig naar ben is welke merk terpentine gedragen blanke lak gebruikt kan worden.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
- Jeroen Zuiderwijk
Heeft Pelders ook laktransfers? Ik dacht dat de reproducties die zij maken in de vorm van stickers waren?Fotomaan schreef: ↑3 okt 2024, 18.57 De Germaan waar ik op dit moment mee bezig bent verdient een paar mooie transfers.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
Pelders heeft van sommige merken nog laktransfers uit oude voorraad.Jeroen Zuiderwijk schreef: ↑4 okt 2024, 08.49Heeft Pelders ook laktransfers? Ik dacht dat de reproducties die zij maken in de vorm van stickers waren?Fotomaan schreef: ↑3 okt 2024, 18.57 De Germaan waar ik op dit moment mee bezig bent verdient een paar mooie transfers.
Morgen of anders maandag komen ze waarschijnlijk binnen. Dan zal ik er een foto van maken en hier plaatsen.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.