Het boek 'Ons stalen ros' is eindelijk klaar!

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Fotomaan

Re: Het boek 'Ons stalen ros' is eindelijk klaar!

Bericht door Fotomaan »

Gefeliciteerd met het afronden van deze mijlpaal.
Eind mei kom ik naar de presentatie toe.
Daar zal hier wel bekendheid aan gegeven worden? Datum en tijd en van die dingen :)

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
arnoldus

Bericht door arnoldus »

Vandaag het boek toe gestuurd gekregen ,het is heel mooi geworden ,geweldig !! een aanwinst voor mijn verzameling ,
bedankt mannen .

Arnoldus
gerritkan

Bericht door gerritkan »

Beste Kaspar en Michiel .

In eerste instantie zou ik wachten met de aanschaf omdat te doen tijdens een rit of een andere club gelegenheid .
Toen ik de eerste enthousiaste reacties hier las en Kaspar een email stuurde dat hij hij het al klaar had liggen dit ivbm mij opgave bij de eerste inschrijving heb ik meteen het geld over gemaakt .
Wat meteen op viel was dat het zo dik en groot is , daarna druk gaan bladeren en m'n verbaast over wat Jos ook al schreef het grote aantal nieuwe ( oude )foto,s .
Natuurlijk ook wel foto,s die in het verleden ook gebruikt zijn maar dat zijn dan ook de platen die ivbm de geschiedenis belangrijk zijn .
Wat ook meteen opvalt zijn de photo,s van Pepijn Jansen mooie details en van goede kwaliteit .
Aan lezen ben ik nog niet toe gekomen alleen er door heen gebladerd en her en der een klein stukje .wat wel al opviel was de indeling van wat er behandeld wordt dat moet wel een goed beeld vande fiets geschiedenis in Nederland .
Nederland kende tot nu toe nog niet een dergelijk boek , mijn complimenten aan jullie gedrieën .
Kaspar Hanenbergh

Bericht door Kaspar Hanenbergh »

Jos,
Dank voor de complimenten. En ja, de foto's zijn inderdaad top! Otto heeft het boek in Zweden verkocht aan lezers die geen Nederlands lezen. Dat zegt genoeg. Wat betreft de tekst: mail verbeteringen naar mij (hanenbergh.kaspar@icloud.com), dan nemen we die mee in een volgende druk.
Dat zou namelijk best kunnen lukken. De eerste druk is 500 exemplaren. Dat is voorzichtig, maar we vonden het heel lastig de markt in te schatten. Bovendien financieren we het geheel zèlf dus zijn we voorzichtig om thuis geen ruzie te krijgen;-)
De prijs van 35 euro (27,50 voor leden) is ècht een koopje. Vooral omdat we ons een beetje missionarissen voelen van het verhaal rondom de fietsgeschiedenis: liever een breed publiek dan een volle portemonnee!
Kaspar Hanenbergh

Bericht door Kaspar Hanenbergh »

Bijgaand de uitnodiging voor zaterdag 30 mei 2015 in Utrecht (16-18u). Tevens gelegenheid om de tentoonstelling te bezoeken (140 jaar fietscultuur in Utrecht). We maken er een bescheiden feestje van. Laat even weten als je komt! (En koop er nog een boek zegt mijn marketingmanager)
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (147.1 KiB) 9801 keer bekeken
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Inmiddels al weer een paar dagen verder en de verkopen gaan gelukkig voorspoedig.
Nog een tip voor aspirant kopers, vraag het boek voor vaderdag of geef het met vaderdag. je zult er een hoop blije gezichten mee te zien krijgen. Wat ik in het begin al zei, het is een reis van Alice in Wonderland. We konden niet alles opnemen, dan werd het boek nog veel dikker dus we hebben keuzes moeten maken. Er ligt dus nog een taak voor de toekomst. Het zou mooi zijn als er ooit een deel 2 zou komen. Dat gaat echter wel even duren. Nu eerst even genieten van ons eerste boek. Mochten jullie belangstelling hebben voor Kaspar's eerste boekje over de gedroomde tour? (Het is nu weer actueel..). We hebben hiervan nog voorraad. Trouwens ook een leuk boekje voor verjaardagen en vaderdag.

Heel veel lees/kijkplezier voor jullie allemaal.

Michiel ;)
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Ik ben er een beetje laat mee ik weet het.

Met hulp van Maarten B ben ik er in geslaagd om eens een kijkje te nemen in het boek Ons stalen ros.

Erg gezellig boek met mooie platen inderdaad!
Het meest verrassend vond ik de grote foto`s van de diverse
clubs; die gasten met hun rijwielen. Dat zijn steeds mooie beelden met ook veel details als het om de rijwielen gaat.
Nog verrassender vond ik de diverse foto`s van vroege Simplex fietsen. Nog niet eerder gezien en wat betreft de Simplex van het Batavusmuseum, daar is niet meer aan te twijfelen.
De foto van Simplex op de voorliggende pagina is zo overeenkomstig dat de Heerenveense safety er wel voor door moet gaan. (spaken aantal, typisch bevestigingspunt achter op de zadelbuis,voortandblad en positie van de crank daarop
,ventieluitstulpingen ,positie instelbout zadelhoogte)

Heel verrassend!

Bedankt zou ik zeggen en groeten,
Maarten.

ps Ik schaf me binnenkort eens een exemplaar aan.
Had `m eigenlijk wel verwacht op de stand in Berlicum ook al is het geen uitgave van de oude fiets.
Michiel Röben

Boeken mee naar Vianen?

BesteMaarten,
Dank je wel voor je expertise en je commentaar. Zal ik er wat meenemen naar Vianen? We zijn al aardig door de voorraad heen aan het geraken. Nu weten we het in ieder geval echt zeker... Ook leuk voor het Batavus museum.

leuk item voor Vianen: Racefietsen vanaf 1885 tot 1900? Kan ik eindelijk eens met mijn safety racer pronken of is er al een invulling? Zoek nog steeds naar een vropege racer van net voor of net na 1900. liefst wel met rollerketting (blok) en een beetje hoogte.

Groeten,
Michiel ;)
9Bicy6clet!!3

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Michiel,

er staat op MP een raceFiets met blokketting te koop , frame ziet er mooi uit hoogte staat er niet bij zitten wat nieuwe dingen aan en de strop om de voorvork klopt niet kijk goed naar de foto,s en het balhoofdplaatje , onder het plaatje loot de versiering vreemd door of dat origineel zo is of dat het plaatje later is toegevoegd?

Groetjes Hans
Michiel Röben

Hallo Hans,
Ik heb m al gezien en even gebeld met de eigenaar. Fiets hoeft niet weg van de eigenaar maar hij is wel aan het ruimen.... Huhhh. Trucje om aan je prijs vast te houden. Hij wil geen dubbeltje van de prijs afdoen, dan blijft ie gewoon staan waar die staat. Ter informatie minimaal 700 euro maar liever meer voor een vroege racefiets (eigenlijk meer een sportfiets in mijn optiek). En inderdaad niet geheel origineel. Het stuur komt me meer Duits dan Frans voor maar ik zeg het maar weer eens ik ben daarin geen expert. Het is een gevoel zal ik maar zeggen. Ik had ook al die vreemde zaken waargenomen Hans. Leuk dat we het zelfde opmerken. Maar het blijft een leuke fiets. Ik heb gemeld dat ik de fiets wel wil kopen maar dan voor iets minder. Wordt vervolgd. Wie weet...

Hartelijke groeten,
Michiel ;)
Plaats reactie