Het boek 'Ons stalen ros' is eindelijk klaar!

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Kaspar Hanenbergh

Het boek 'Ons stalen ros' is eindelijk klaar!

Bericht door Kaspar Hanenbergh »

We hebben er vier jaar over gedaan. De laatste maanden waren erg druk, met het verwerken van waardevolle correcties van onder mee Maarten Bokslag en Otto Beaujon. Volgende week komt de eerste oplage van 500 stuks van de drukker. 308 pagina's, 400 afbeeldingen.

Bijgaand de cover met voor- en achterzijde (ik kreeg hem alleen op zijn kant goed binnen de kaders;-)

We houden jullie de komende dagen op de hoogte!

Kaspar Hanenbergh en Michiel Röben
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (357.9 KiB) 10494 keer bekeken
jrietveld

Re: Het boek 'Ons stalen ros' is eindelijk klaar!

Bericht door jrietveld »

Voorwaar een mijlpaal, Kaspar! Ik ben heel benieuwd naar dit eerste Nederlandse boek over oude fietsen sinds heel lang.
Hoe komt het naar de bestellers toe?

groet, Jos
maartenB

Bericht door maartenB »

Super!
Van harte met deze mijlpaal mannen. :D :D :D :D
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Kaspar Hanenbergh

Hoe komt het boek naar jullie toe? Het is nu al vooruit te bestellen via Libris en vanaf 8 mei ook via Bol.com, tegen de boekhandelsprijs van 35 euro. Voor leden is de prijs direct bij de uitgever slechts 27,50! Bestelbaar via www.onsstalenros.nl. Per post komen er dan nog verzendkosten bij. Maar ophalen in Utrecht is goedkoper en we nemen natuurlijk boeken mee naar evenementen;-)
Kaspar Hanenbergh

Voor het boek heeft onze topfotograaf Pepijn Janssen dertig rijwielen in prachtig detail en volledig vrijstaand gefotografeerd. Van de Draisine uit Het Loo tot en met de honderd jaar jongere Eijsink van Sjoerd! Naast bijzondere rijwielen uit Deventer, Velorama en het Batavus museum hebben we ook een heel oude Fongers bij Jos Rietveld gefotografeerd.
Op het formaat van 24x28cm komen deze foto's (soms paginagroot) prachtig tot hun recht!
gerritkan

Bericht door gerritkan »

Ik ben echt benieuwd na alle berichten .
Mooi dat het nu zo ver is , nu nog geduld hebben tot ik hem of in Utrecht dan wel bij een rit kan kopen .
Heren gefeliciteerd .
Sandra

Bericht door Sandra »

Ben heel benieuwd!
Ik heb vorig jaar al een keer een soort pre-bestelling gedaan. Betekent dit dat het boek nu automatisch al naar mij toe komt? Of moet ik toch even actie ondernemen?

Groet, Sandra
Kaspar Hanenbergh

Dank voor de complimenten!
We willen eind mei in Utrecht een (pers)presentatie organiseren. Daar hebben we nog wat goede ideëen bij nodig. We willen het boek bv overhandigen aan een bekende Nederlander die iets met fietsen heeft. Wie heeft een suggestie?
We horen het graag!
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

We hebben het boek nu een week in huis en de vooruitzichten zijn prima.
De verkopen via de eigen site gaan snel. Bestellen en 2 dagen later is het boek op bestemming. Verder net een interview gehad met het AD en morgen een bespreking bij onze populaire boekhandel Broese.

De bestellingen rollen binnen en zijn snel afgeleverd door Kaspar (en de post).

Het Utrechts archief neemt er ongeveer 20 af en verder moeten we nog een moment vinden om het boek te presenteren aan onze zeer gewaardeerde leden van de Oude fiets. We hebben het momenteel zo druk met voorbereiden van verschillende activiteiten dat we dit niet moeten vergeten.

Geachte leden jullie krijgen korting als jullie het via de site Ons stalen ros bestellen. Verder begrepen we van een uitgever dat ons boek absoluut niet duur is en dat de kwaliteit zeer hoog is. Dat is natuurlijk altijd leuk om te horen omdat je dat niet van je eigen boek kunt zeggen...

Kortom we lijken wel 2 trotse vaders (eigenlijk 3 vaders maar Pepijn is nog geen echte...). Hij heeft absoluut ons de mogelijkheid gegeven dit boek zo mooi te maken als het nu is. En dat voor een ventje van toen 19 jaar! Een goeie beslissing om Pepijn de fotografie te laten doen. Wij kunnen hem van harte aanbevelen. Inmiddels is Pepijn Cum Laude geslaagd aan de foto akademie en zwerft al over de wereld. Gelukkig hadden we op tijd beet.

Momenteel is Pepijn meer met video en film bezig. Ben benieuwd wanneer hij door het grote publiek ontdekt gaat worden. Dank je wel Pepijn voor al je werk! Ik herinner me nog goed in januari de shoot bij de Waag. Door een sneeuwstorm en fotograferen below zero. Op het laatst stond iedereen te klapperen van de kou. Je wilde snel naar huis en niet eens wat samen eten. In de auto ontdooiden we weer een beetje en de sneeuw was al grotendeels verdwenen. Een waarlijk barre tocht heen maar zeer memorabel.

Groeten,
Michiel ;)
jrietveld

Bericht door jrietveld »

Wow, wat een mooi boek! Het is veel uitgebreider geworden dan ik had verwacht en geeft voorwaar een compleet beeld van het fietsen in Nederland in de negentiende en begin 20e eeuw.
Mooi de grote hoeveelheid, vaak niet eerder gepubliceerde oude foto's (soms over de breedte van twee pagina's). De fotografie van Pepijn is prachtig. Zelden heb ik zulke mooie detailfoto's van oude fietsen gezien.
Het boek is niet alleen een must voor de oudefiets-liefhebber, maar lijkt mij ook op zijn plek in openbare bibliotheken etc.

Geïnteresseerde vraag: wat is de oplage van de eerste druk?

Als kritische lezer vielen mij een paar oneffenheden in de tekst op. Kaspar/Michiel: kan ik die aan jullie melden? Misschien een idee op jullie website www.onsstalenros.nl een rubriek te openen voor opmerkingen, correcties etc?

Nogmaals complimenten,

groet, Jos
Plaats reactie