Even e.e.a. opgemeten:
De conus op de eerste foto is in totaal 12,4 mm lang, verdeeld in de ronding en een recht stuk.
De ronding loopt van een diameter van 12,5 naar 16,6mm over een lengte 4,4 mm.
En het rechte stuk heeft dus een diameter van 16,6 en een hoogte van 8 mm.
De conus aan de andere kant van de as (tweede foto) is in totaal 23,7 mm lang, op te delen in 4 delen met een verschillende diameter.
Het eerste ('meest linkse') stuk heeft een diameter van 13,9 mm en is 7,7 mm lang.
Het tweede stuk, 'de ring', heeft een diameter van 20 mm en is 3,8 mm lang.
Het derde heeft een diameter van 16,6 mm en is tot de start van de ronding 7,4 mm lang.
En de conus zelf loopt dus van 16,6 naar 12,5 mm, over een lengte van 4,8 mm.
Ik kan die twee rondingen zelf niet goed meten, dit zijn dus uitgerekende maten. Het lijkt me logisch dat die aan twee kanten hetzelfde zouden zijn, de hoogte zal dus iets tussen die 4,4 en 4,8 mm in zijn.
En de diameter van de as is 9 mm, de totale lengte is 15 cm.
Maar eerst ga ik met de boormachine aan de slag...
Groet,
Prosper
achteras Gazelle 1966
Re: achteras Gazelle 1966
- Bijlagen
-
- DSC03094.JPG (139.08 KiB) 3631 keer bekeken
-
- DSC03093.JPG (123.12 KiB) 3631 keer bekeken
-
- DSC03092.JPG (138.42 KiB) 3631 keer bekeken
Hoi Castor,
Ik was het al bijna weer vergeten maar vanmiddag had ik de onderdelenkist weer eens in mijn handen en heb een paar foto's gemaakt van de konen.
Er zat ook nog een remschijf in waar ik de herkomst niet van ken maar misschien dat ie herkend wordt en als iemand het nodig heeft kan ie het komen halen.
Er zit een gebruikte koon bij maar die zijn ook nog ongebruikt voorradig.
Laat maar weten of je het nog nodig hebt.
Ik was het al bijna weer vergeten maar vanmiddag had ik de onderdelenkist weer eens in mijn handen en heb een paar foto's gemaakt van de konen.
Er zat ook nog een remschijf in waar ik de herkomst niet van ken maar misschien dat ie herkend wordt en als iemand het nodig heeft kan ie het komen halen.
Er zit een gebruikte koon bij maar die zijn ook nog ongebruikt voorradig.
Laat maar weten of je het nog nodig hebt.
- Bijlagen
-
- DSCN9049.JPG (496.58 KiB) 3618 keer bekeken
-
- DSCN9051.jpg (272.28 KiB) 3618 keer bekeken
-
- DSCN9052.jpg (288.28 KiB) 3618 keer bekeken
-
- DSCN9056.JPG (480.52 KiB) 3618 keer bekeken
-
- DSCN9047.JPG (476.26 KiB) 3618 keer bekeken
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
die kist kom ik wel graag ophalenFotomaan schreef:Ik was het al bijna weer vergeten maar vanmiddag had ik de onderdelenkist weer eens in mijn handen en als iemand het nodig heeft kan ie het komen halen.

het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Hoi Asterduc,
Daar zit mijn voorraad reserve onderdelen in.
Het is een kist van Gazelle waar ik er twee van heb en daar zitten inmiddels onderdelen van allerlei merken in.
Toen ik ze kocht zat er al veel spul van verschillende merken versnellingsnaven en schakelhandvatten van Gazelle en stangen van de remmen. Ook kleine onderdelen van het remsysteem en zelfs nog nieuwe remconussen van DUREX naven met terugtraprem.
't Is een rommelmarkt in het klein.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Daar zit mijn voorraad reserve onderdelen in.
Het is een kist van Gazelle waar ik er twee van heb en daar zitten inmiddels onderdelen van allerlei merken in.
Toen ik ze kocht zat er al veel spul van verschillende merken versnellingsnaven en schakelhandvatten van Gazelle en stangen van de remmen. Ook kleine onderdelen van het remsysteem en zelfs nog nieuwe remconussen van DUREX naven met terugtraprem.
't Is een rommelmarkt in het klein.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.