De loopfiets van Willem II
Re: De loopfiets van Willem II
Ik heb ooit eens een houten ketting rand gemaakt en gebogen
boven een pan met kokend water , het duurt lang stukje voor stukje
met veel geduld is het perfect gelukt .
Nol
boven een pan met kokend water , het duurt lang stukje voor stukje
met veel geduld is het perfect gelukt .
Nol
ja maar ik zag het ook niet zitten om een anderhalve meter lange stoomkist te maken.... de nu gekozen oplossing (zagen) is prima, ik heb ook hout gevonden met een mooie slinger in de draad. Geen twijfel dat dit stevig genoeg is.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Hallo Maarten,
Echt knap werk van je! Je zal er ongetwijfeld veel bekijks mee hebben. Is wel vermoeiend denk ik zo een loopfiets...
Groeten,
Bart
Echt knap werk van je! Je zal er ongetwijfeld veel bekijks mee hebben. Is wel vermoeiend denk ik zo een loopfiets...
Groeten,
Bart
Hallo Maarten .
Bij een weekend van de NVCC een paar jaar geleden waren de Dandy Chargers .
Dat zijn de heren op de foto die een wedstrijd hielden op een grasveld .
Allemaal replica,s maar wel leuk om te zien .
De Beaulieu gangers zullen de eerste man herkennen hij heeft daar elk jaar een kraam , de tweede is Peter Card verzamelaar en schrijver van en over oude rijwiel verlichting en veilingmeester .
Jouw project ziet er goed uit , ben benieuwd naar het eindresultaat .
Bij een weekend van de NVCC een paar jaar geleden waren de Dandy Chargers .
Dat zijn de heren op de foto die een wedstrijd hielden op een grasveld .
Allemaal replica,s maar wel leuk om te zien .
De Beaulieu gangers zullen de eerste man herkennen hij heeft daar elk jaar een kraam , de tweede is Peter Card verzamelaar en schrijver van en over oude rijwiel verlichting en veilingmeester .
Jouw project ziet er goed uit , ben benieuwd naar het eindresultaat .
- Bijlagen
-
- IMG_1155.JPG (52.82 KiB) 10063 keer bekeken
weer een tussenstandje. Zoals jullie zien gaat het lekker met dit leuke project. Achterbrug is klaar, voorvork zit erin, eigenlijk is het ijzerwerk zo goed als klaar! En het houtwerk eigenlijk ook.
Om zadel en ellebogensteun te bekleden heb ik een oud leren bankje gekocht op Marktplaats. Jammer van het bankje, maar dat ietwat gebruikte leer dient straks voor mijn zittingen!
Om zadel en ellebogensteun te bekleden heb ik een oud leren bankje gekocht op Marktplaats. Jammer van het bankje, maar dat ietwat gebruikte leer dient straks voor mijn zittingen!
- Bijlagen
-
- DSC_0305.JPG (100.66 KiB) 10034 keer bekeken
-
- DSC_0304.JPG (96.3 KiB) 10034 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Wowww Maarten, wat een fraai fietsje wordt dat zeg! Heb je ook allemaal van die mooie 4kante moeren gemaakt? Misschien wat detailfoto's? Ik ben ontzettend benieuwd naar het eindresultaat... Misschien weer een keertje koffie?
groeten,
Michiel
groeten,
Michiel

Op oudejaarsdag was hij klaar: ik heb over het tuinpad mijn eerste 10 meter heen en terug gedenderd en dat was behoorlijk eng. Toch een gammel ding hoor. Doet meteen verlangen naar kogellagers en luchtbanden.
Net wat foto's gemaakt.
Ook nog een foto van de originele erbij gezet.
Gaat zondag mee naar Lelystad, voor wie het leuk vindt om hem te zien. We hebben in Lelystad overigens nog plek voor een stuk of 5 extra fietsen, dus als je nog iets leuks hebt om mee te nemen, mail me even.
groetjes!
Maarten

Net wat foto's gemaakt.
Ook nog een foto van de originele erbij gezet.
Gaat zondag mee naar Lelystad, voor wie het leuk vindt om hem te zien. We hebben in Lelystad overigens nog plek voor een stuk of 5 extra fietsen, dus als je nog iets leuks hebt om mee te nemen, mail me even.
groetjes!
Maarten
- Bijlagen
-
- loopfiets Willem II klein.jpg (232.55 KiB) 8312 keer bekeken
-
- DSC_0406.JPG (764.99 KiB) 8312 keer bekeken
-
- DSC_0407.JPG (612.73 KiB) 8312 keer bekeken
-
- DSC_0412.JPG (628.15 KiB) 8312 keer bekeken
-
- DSC_0416.JPG (590.75 KiB) 8312 keer bekeken
-
- DSC_0410.JPG (670.69 KiB) 8312 keer bekeken
-
- DSC_0417.JPG (613.36 KiB) 8312 keer bekeken
-
- DSC_0415.JPG (643.42 KiB) 8312 keer bekeken
-
- DSC_0414.JPG (500.95 KiB) 8312 keer bekeken
Wat een prachtstuk! Ben benieuwd naar de "3-D" -versie, zondag!
DCR gaat nooit verloren....
-
Hoi Maarten,
Erg goed uitgevoerd hoor!
Het zit erg dicht bij de originele, alsof je `m even geleend hebt van Gert-Jan.
Ik wil er wel eens een rondje op karren bij gelegenheid.
Groeten,
Maarten
Erg goed uitgevoerd hoor!
Het zit erg dicht bij de originele, alsof je `m even geleend hebt van Gert-Jan.
Ik wil er wel eens een rondje op karren bij gelegenheid.
Groeten,
Maarten
-
Mijn complimenten Maarten, een prachtige loopfiets geworden. En al stof erop ook... Zelfs het logo van Anna Palowna erop. Oog voor detail deze Maarten.
Een opmerking maar. Dat bordje met replica zou ik persoonlijk anders gemaakt hebben maar verder... Perfect man!
De beste wensen voor 2017,
Michiel
Een opmerking maar. Dat bordje met replica zou ik persoonlijk anders gemaakt hebben maar verder... Perfect man!
De beste wensen voor 2017,
Michiel