Pagina 2 van 2

Re: Gazelle transport van 1954

Geplaatst: 20 okt 2012, 00.36
door Elibert van Dalen
nee geen gaatjes boren in je frame zonde.. ik heb nog een pijpje liggen maar helaas is de draad afgebroken en krijg je die er niet uit. heb wel een alternatief. een messing of koperpijje. alu gaat ook nog wel met buigen.

Re: Gazelle transport van 1954

Geplaatst: 20 okt 2012, 10.12
door Fotomaan
Hoi Elibert,

Een koperen pijpje lijkt mij nog het makkelijkste te buigen maar waar haal je zoiets in de goede maat.
'k Zal eens op het net kijken.
Moet te krijgen zijn.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar

Re: Gazelle transport van 1954

Geplaatst: 20 okt 2012, 10.41
door Fotomaan
Er blijken verschillende bedrijven te zijn die allerhande materialen verkopen ten behoeve van modelbouwers.
Daar zit dus ook messing pijp bij.

Als de fiets compleet is komt er een foto.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar

Re: Gazelle transport van 1954

Geplaatst: 20 okt 2012, 14.08
door Elibert van Dalen
kijk wie zoekt vind wat. zou een stuk beter staan even zwart moffelen en klaar.

Re: Gazelle transport van 1954

Geplaatst: 20 okt 2012, 18.05
door Fotomaan
Het kan verkeren.
Dit is eigenlijk koffieklets maar ik kan het niet laten om te vermelden dat er net een andere liefhebber van transportfietsen langs kwam om een paar wielen te laten spaken.
Die had een plastic zak bij zich met 'oud ijzer' wat hij weg wilde gooien. Of ik er nog iets aan had?
En wat denk je, zaten daar de klemmetjes in om het buisje voor het snoertje mee vast te zetten! Mét boutjes.
Ik had er al twee maar nu dus ook voor mijn andere Gazelle.
Nou ja, toeval bestaat niet zullen we maar denken.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar

Update

Geplaatst: 8 nov 2012, 21.32
door Fotomaan
Nu met kettingscherm, nieuw Gazelle zadel, pijpje voor het achterlichtsnoertje, balhoofdplaatje en buistransfer.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar