En dat voormalige zaakje ken ik, ik rij er dagelijks langs. Ik heb er zelf nog nooit aangebeld.
Wat voor jaartal staat er op de achternaaf?
Ja het zou doodzonde zijn geweest als hij als studentfiets gebruikt zou gaan worden, ik vraag me af of er nog een tweede van is.Jeroen Zuiderwijk schreef: ↑19 apr 2018, 15.46 Weer een bijzondere vondst en mooie redding! Te denken dat die anders binnen een paar jaar tot schroot gereden zou worden in handen van een studentHelaas heb ik zelf absoluut geen plek voor meer fietsen, anders moest ik ook eens gaan kijken.
En dat voormalige zaakje ken ik, ik rij er dagelijks langs. Ik heb er zelf nog nooit aangebeld.
Wat voor jaartal staat er op de achternaaf?
Nee, door Fichtel Sachs en Styria. Fietsfabriekanten als Juncker leverde vaak ook losse onderdelen. Daar begonnen ze vaak mee als groothandel, waarna ze zelf ook fietsen gingen maken.
Rob Houkes schreef: ↑19 apr 2018, 17.42 Inderdaad een heel bijzonder stukje Leids erfgoedWees er maar zuinig op, hij zier er nog mooi en origineel uit. Behalve dat verlichtingsetje van philidyne dan, daar verpeste Phillips begin jaren 50 de markt mee, door ze aan te bieden met een rijksdaalder korting bij inlevering van de oude verlichting. Daardoor zijn heel wat antieke lampen en dynamo's verdwenen
![]()
Die fietsenmaker ken ik wel, vroeger ging ik daar nog wel eens heen voor oude onderdelen, hij heeft laatjes! Helaas heeft hij een aantal jaar geleden een hersenbloeding gehad en is daarom niet meer actief, ik heb de zaak al in geen jaren open gezien.
Groetjes, Rob